- Anoniem2 januari 2016 om 23:48
beste,
Met dit loop ik al jaren rond en vind ik het ook enorm moeilijk om uit te leggen wat ik precies voel. Ik heb dit niet constant….alleen valt het op dat het meestal voorkomt op momenten wanneer ik plezier ga maken waar glaasjes alcohol bijhoren. Dit wil ik wel even vermelden.. Ik drink dan 2 of 3 glaasjes en dan begint de miserie al… Dan voel ik het al opkomen….
Het begin van de avond verloopt vlot,maar op een gegeven moment begin ik een brok in mijn keel te krijgen… Ik val dan ook volledig stil. De pret is gedaan. Ik praat niet meer,ik kan amper nog eten of drinken… Ook al drink ik water,het wordt alleen maar erger…. Ik probeer het gevoel van overgeven weg te slikken… Maar ook dit wordt erger. Het enigste wat voor mij dan helpt is om even over toilet te hangen en over te geven…Er komt alleen nooit iets uit. Mss een beetje speeksel of gal… Maar het helpt uiteindelijk mij wel even… Ik kruip in mijn bed en de volgende ochtend is dat gevoel voorbij… Ik weet ook wat het zuur is en hoe het voelt en daarbij weet ik dat het niet gewoon het zuur is….
Ik ben radeloos… Ik heb er altijd zoveel zin in om plezier te maken en wanneer dit gevoel weer opkomt is het gedaan voor mij…
Wat kan ik doen of wat raadt u mij aan? Ik ben radeloos,aangezien dit al jaren bezig is….3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 januari 2016 om 00:26Schijnbaar kan de maag de alcohol niet zo goed verdragen….Maar dit had je zelf natuurlijk zelf ook kunnen bedenken..
Reageren
Normaal is het niet helemaal. Dus ga met de klachten naar de huisarts.Anoniem3 januari 2016 om 10:16Bedankt voor je snelle antwoord,
Wil wel even zeggen…ik moet daar niet altijd een glas bij hebben gedronken om die klachten te krijgen… en als ik die klachten krijg ben ik ook niet zat he. Het is meestal wel op zo’n avondjes dat ik het krijg. Ik kan gewoon idd niet tegen drank precies…maar als ik hiermee naar de huisdokter ben geweest,zeiden ze tegen mij dat dit chronische hyoerventilatie zou zijn. Wat ik moeilijk kan geloven,want ik heb hier voor de rest geen symptomen van. Ze hebben me uiteindelijk zover gekregen dat ik pilletjes Alprozalam moest inpakken,zodra ik deze voelde opkomen
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2016 om 12:34Met zat zijn heeft dat ook niets te maken. Maar wel met je maag…
Doe eens de test op:
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest