Zoeken Vraag het forum

Al maanden lichte hoofdpijn en post-nasal-drip. Help aub

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ongeveer 4 maanden geleden begon het. Ik kreeg hoofdpijn in mijn voorhoofd en slijm achter in mijn keel bij het slikken. Een tijdje later kreeg ik daar nog een pulserende tinnitus bij in 1 oor die soms aanwezig is en soms weer verdwijnt…

Ben nu inmiddels al 6 keer naar de huisarts geweest, zelfs bij verschillende huisartsen. Allemaal waren ze het er unaniem over eens dat het hier gaat om een soort voorhoofdholte-ontsteking / bijholte-ontsteking veroorzaakt door een virus of allergie.

Ik kreeg steroïde neussprays mee en desloratadine (anti allergie tabletten). De neusspray heeft als doel om alles ‘open te zetten’ zodat het slijm weg kan vloeien. Inderdaad heb ik meer last van post-nasal-drip zolang ik die neusspray gebruikt dus het doet wel degelijk iets. Daarbij is mijn hoofdpijn afgenomen tot een zeer lichte hoofdpijn die zelfs op momenten bijna weg is.

Maar desalniettemin blijven de symptomen aanhouden. Ik heb voor aankomende week een bloedtest gepland staan om te kijken of ik een allergie heb of een infectie en van welke aard.

In de afgelopen 4 maanden heb al verschillende neussprays gehad, anti-allergie tabletten, slijmoplossers, anti-biotica kuur, is mijn bloeddruk gemeten (prima) en gekeken of er vocht achter mijn oor zit (niet het geval).

Zelf geloof ik niet echt in allergie. Ik heb nooit allergische symptomen gehad en ook nu zijn het niet de ‘klassieke’ symptomen. Daarbij ben ik al een week van huis (zonder huisdieren) gegaan en zelfs een paar dagen naar het buitenland. Dit veranderde niets.

De dokter weet het simpelweg niet meer. Het is in ieder geval niet erger geworden in 4 maanden, maar het gaat ook niet weg.

Ik verwacht zelf ook niet veel van de bloedtest maar we gaan het zien.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Of iemand die dit herkent? Ik ben ondertussen ten einde raad wat dit betreft. Elke hulp is welkom.
    Dank!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan toch een chronische bijholte ontsteking zijn.
    Het zou dus tijd worden voor een verwijzing naar de KNO arts.

Reageren
    Carl

Postnasal drip heb dit ook .

Moeilijk leven soms ,probeer door de dag een zoutpray enkele keren per dag dat slijm afkomt uit de neusholte ,dat je het kan uit tuffen blijft anders lopen [email protected]

Reageren
    Kieoom777

Ik zie dat dit oude posten zijn, maar wie weet is er bij jullie wat veranderd? Ik herken hier nl veel van, dat eerste verhaal van 2014:postnasal drip, drukkend gevoel in hoofd, tinnitus, moe.
    Mijn huisarts weet het ook niet meer en zegt:dat zal dan wel bij je horen
    Ook de verhoogde bse(bezinking) waarde. Dat duidt op ontsteking. Dus ja iets chronisch. Vooral in de ochtend heb ik last van. Maakt ook depressief dat drukkende gevoel in je hoofd. Ben ook bij de kno arts geweest. Die constateerde via scan, dat de holtes schoon zijn. Maar dan kan het door buitenaf invloeden(smog) wat geïrriteerd slijmvlies zijn. Heb zelf gegoogled op nasal drip en vond Xlear rescue en tonsil fresh. Het helpt wel iets, geeft iets verlichting. Maar overgaan doet het niet.
    Ik merk wel dat stress het kan verergeren vooral de tinitus. Ik probeer maar te accepteren en ernaar te leven. Maar ik ben ook moe ervan. Hoop dat iemand wel oplossing of goede ervaring heeft.

Reageren
Reageer op: Al maanden lichte hoofdpijn en post-nasal-drip. Help aub
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.