- Anoniem16 augustus 2014 om 16:19
Ik heb vrijwel altijd (95% van de tijd) een deels verstop [b]rechter[/b]neusgat.
Kenmerken:
[ul]
[li]Als ik met mijn vinger in het neusgat voel, voel ik een [b]zacht rond zakje [/b]hangen, dit voelt hetzelfde zoals je met het puntje van de tong de binnenkant van je wang voelt; glad/nat.[/li]
[li]Dit heb ik niet in mijn linker neusgat.[/li]
[li]Een neusspray met Xylometazoline doet het zakje verdwijnen, hoewel ik dit alleen per hoge uitzondering gebruik.[/li]
[li]Ik heb geen bloederige afscheiding uit mijn neus.[/li][/ul]Wat kan dit zijn? Neusslijmvlies? Waarom aan één kant?
Ontstekingsremmers in mijn neus helpen niet om het zakje weg te krijgen, wel verminderd het de snod-productie.
Ik moet vaak mijn mond open doen om die te laten bijspringen met ademhalen (’s nachts altijd droge mond).3 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 augustus 2014 om 17:07Dat zijn vragen voor de KNO arts. Die kan namelijk onderzoeken en kijken wat er met je slijmvlies aan de hand is.
ReagerenAnoniem18 augustus 2014 om 18:49Dankje voor je informatie. Daar ben ik geweest. CT-scan gehad: geen zwellingen/poliepen. Allergietest: geen. De KNO-arts wist het ook niet.
Dus heb ik ontstekingsremmers (Flixonase nasule en nog zo’n soort) meegekregen. Maar het zakje gaat niet weg.
De arts zegt dat het ontstoken neusslijmvlies is. Maar waarom dan aan één kant?! En waarom gaat het dan niet weg met een ontstekingsremmer? Om die redenen wilde ik eens een second-opinion vragen op dit forum.
– Hoelang kan zoiets duren voordat dit weggaat? Moet ik misschien nog langer onstekingsremmers gebruiken? Heb nu een kuur achter de rug van c.a. 3 maanden.
– Heeft dit een medische naam? Dan kan ik wat googleDank
ReagerenJohn (moderator)
18 augustus 2014 om 20:44Een ontsteking aan een kant van de neus kan heel goed.
Reageren
3 Maanden behandelen zonder resultaat is wel erg lang. Misschien goed om een second opinion te vragen in een ander ziekenhuis.