- Anoniem18 december 2013 om 23:56
Hallo allemaal,
Twee weken geleden, op 4 december, zijn mijn vrij grote amandelen verwijderd omdat ik last had van amandelstenen die een vreselijke geur veroorzaakten. Omdat mijn amandelen altijd al erg groot waren (de rechter zat standaard vast aan de huig) was het tijd om ze weg te laten halen.
De eerste dag voelde ik me wel goed, ik moest de hele dag mijn bubbel achtige spuug uitspugen maar kon wel waterijsjes eten en water drinken. Op de tweede dag werd het erger, ik had grote moeite met slikken en had het gevoel dat ik minder adem kreeg. Het was zelfs bijna onmogelijk om mijn eigen spuur door te slikken en wanneer ik water dronk, starte mijn slikreflex automatisch 4-5 keer om een heel klein slokje water weg te krijgen. Mogelijk was er iets heel erg opgezwollen in mijn keel waardoor deze maar weinig water kon wegkrijgen.
De pijn was verschrikkelijk en ik ben niet kleinzerig, vooral om dag 5 was het niet meer te houden nadat de diclofenac na 4 uur uitwerkte. Op dag 6 heb ik de dosis van 3 x 50 MG aangepast naar 6 x 25 MG… Iets meer pijn tijdens het gebruik van diclofenac, maar dat was een stuk beter dan de vreselijke pijn nadat de 50MG was uitgewerkt.
Na een week kon ik nog niks eten, water doorslikken ging een klein beetje beter (nu deed de slikreflex automatisch zijn werk in 2-3 keer ipv 4-5 voro een klein slokje water), maar appelmoes, baby potjes of aardappelpurree ging er gewoon niet in…
Nu is het 2 weken geleden dat ik mijn operatie gehad heb, maar ik kan nog steeds NIETS eten. Geen baby potjes, geen appelmoes… Als ik dit probeer blijft het achter in mijn keel hangen, als ik meerdere slokken water neem spoelt er soms een beetje van weg…. Maar alles dikker dan het dunste vloeibare drinken kan er eigenlijk niet in.
Ik leef nog steeds op waterijsjes, water en vla. (maar zelfs vla is moeilijk om door te slikken, het glijd heel langzaam beneden mijn keel in… over een bakje vla doe ik ongeveer 2 uur, en elk kleine hapje is wel weer 8 keer slikken voordat het echt weg is)
Heeft iemand advies? Of is er iemand met hetzelfde probleem die een oplossing heeft? Dat zou erg fijn zijn.
PS. Al mijn tanden doen ook erg pijn sinds vandaag, al helemaal wanneer ik iets kouds drink of waterijsjes eet. En mijn tong voelt een beetje geirriteerd aan en er zit een vies wit laagje op. Misschien komt dit alles doordat ik gestopt ben met diclofenac sinds 48 uur en nu de pijn van het kauwen op waterijsjes voel van de afgelopen 2 weken? (gebruik alleen nog paracetamol, pijn is daarmee controleerbaar nu)
Alvast bedankt!
4 reactiesReagerenTandor119 december 2013 om 00:11Anoniem19 december 2013 om 06:30Alle 60 pagina’s reeds doorgelezen, toch bedankt.
ReagerenTandor119 december 2013 om 19:22Op die andere pagina´s kun je dus lezen dat er meer mensen zijn die gelijke klachten hebben. Het verwijderen van de keelamandelen is een pijnlijke aangelegenheid.
Reageren
Als je denkt dat eer iets niet goed is, adviseer ik je contact op te nemen met de poli van het ziekenhuis.Leonie24 december 2023 om 17:25Hoe is het afgelopen?
Reageren