- Kevin19 augustus 2013 om 17:06
Hallo,
Ik heb enige tijd geleden (paar jaar) een ‘ongeluk’ gehad met voetbal. Ik kreeg tijdens een wedstrijd een trap in mijn gezicht en raakte bewusteloos voor een paar seconden. Ik had een flinke bloedneus en moest naar het ziekenhuis. Daar werd geconstateerd dat mijn neus gebroken was en dat ik een aantal dagen later terug zou moeten komen om de boel weer recht te zetten, want mijn neus stond een beetje scheef. Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis maakte ik me al op voor het rechtzetten, ik had immers gehoord dat het flink wat pijn ging doen. De dokter keek nog een keer goed naar mijn neus en begon te twijfelen, was hij wel gebroken? Hij haalde een andere dokter erbij en constateerde, volgens hun, dat mijn neus verder niet gebroken was en dat ik het gewoon rust en tijd moest geven. Dat heb ik toen gedaan en het is ook over gegaan maar het resultaat was dat mijn neus sindsdien een beetje scheef staat.
In het begin stoorde ik me er niet zo aan maar dat begin ik nu wel te doen. Mijn vraag is, is hier wat aan te doen? Kan dit gewoon bij het ziekenhuis met de reden dat ze het toen niet gedaan hebben terwijl dat negatief heeft uitgepakt voor mij? Of moet ik ergens anders een oplossing zoeken?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 augustus 2013 om 17:15Je kunt bij de huisarts een verwijzing vragen naar de KNO arts. Die kan beoordelen of reconstructie mogelijk is.
ReagerenBram28 augustus 2013 om 13:48Als de neus scheef staat na een neusongeval , is de neus toen toch gebroken geweest. Mogelijk is dat destijds niet helemaal juist ingeschat. Soms is dat ook moeilijk omdat er vaak zwellingen zijn die het beeld vertroebelen . De enige manier om dat weer goed te maken is een operatieve ingreep, waarbij de neusbotten weer worden gebroken , teneinde die weer in de juiste rechte stand te kunnen plaatsen. Deze ingreep kan worden gedaan door een plastisch chirurg , dan wel door een KNO arts. Vaak zijn hier overigens kosten aan verbonden omdat de verzekering vaak niet of onvolledig vergoedt.
Reageren