- trees7 december 2023 om 12:10
ik heb ook veel last van pusserende tinnitus hoofdzakelijk als het stil is vaak in de nacht,na flinke verkoudheid is het erger geworden ook zit dat oor nog steeds dicht neusdruppels met xilo help niet ook stomen etc niet neusdruppels van de dr ook niet..maar ik wil heel graag weten is pusserende tinnitus gevaarlijk en wat kan je er aan doen?
Ikkie7 maart 2024 om 23:27Heb je geen last van middenoormyoclonus?
ReagerenWeiss20 maart 2024 om 12:38Hoi heb nu ook een tijd een kloppen geluid mijn linker oor! Bij de KNO arts geweest en kan niet vinden wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Reageren
Gehoor prima gezien me leeftijd van 64 jaar volgens de KNO arts.
Vewijzing terug naar de huisarts, wil graag goed onderzoek.
Dus ik hoop op een MRI scan en dan een vervolg van onderzoek om bepaalde dingen uit te sluiten.
Overdag valt het mee door de omgevingsgeluiden maar zodra ik ga slapen dan is het behoorlijk aanwezig.
2x 500mg paracetamol help om sneller in slaap te vallen, bij wakker worden in de nacht weer duidelijk aanwezig.
Hoop op dat de huisarts me hierin kan helpen.
Groet,
HeinSuus20 maart 2024 om 13:08@Hein
Je zou ook even naar een fysiotherapeut kunnen gaan.
Reageren
Suizende/piepende oren kunnen ook veroorzaakt worden door gespannen kaak en/of nekspieren.
Een afspraak bij de fysio heb je sneller dan een mriIkke29 maart 2024 om 23:06Ook ik heb er veel last van al jaren heb ik het in mijn rechter oor maar nu komt mij linker oor er ook bij.
Reageren
Word er helemaal gek vanJohn (moderator)
30 maart 2024 om 19:44@ Ikke
Reageren
En wat zegt de huisarts ervan? Ik neem aan dat je daar geweest bent als je er al helemaal gek van wordtVenema9 mei 2025 om 16:03Hallo ik heb e=al jaren last van de hartslag in mijn oor ,alles geprobeert maar geen russeltaat ,zoms ten einde raad ,wie weet raad
ReagerenMyra18 augustus 2025 om 09:23Daar heb ook last van in mijn linker oor als ik ga liggen hoor ik het niet meer .alleen bij rechtop zotten of staan hoor ik het . Dit heb ik na een corona besmetting gekregen Gaat alleen niet meer weg
ReagerenDoortje14 september 2025 om 11:27Ik hoor regelmatig een suizende hartslag in mijn oor, maar als ik mijn oor dicht druk hoor ik niets.
Reageren
Wat kan dat zijn?Anton1 januari 2026 om 00:58Kloppend oor op hart ritme.
Reageren
Hoe hoog is je bloeddruk??Elise10 januari 2026 om 15:00Ik heb ook een pulserende tinnitus hartslag in it en in de nacht hartkloppingen ervan i slapeloosheid al bijna 6 jaar
Ik ben bij de kno arts geweest maar die doet er niets aan nadat mijn gehoorverbeterende gehooroperatie Is mislukt is het begonnen en door de stres slapeloosheid en medicatie steeds erger geworden .
En daarna wilde hij er niets meer aan doen geen hersteloperatie geen echt betrokkenheid. of excuses niets er zit nu een Titanium implantaat in
ik kom niet verder ook niet bij ander kno arts
weet niet meer wat te doen
Er is wel een scan gemaakt maar er is niets gevonden
Ik Heb er psygisch heel veel last van angst
In Amerika hebben ze een interventie radioloog die er een stent in doet gelijk !!
in Nederland doen ze dat ook wel eens heb ik begrepen maar waar ??????!!!!!!‼️‼️
ik kan geen kant uit want ze willen of kunnen mij niet helpenWie o wie weet meer of wie kan mij helpen alsjeblieft ???
ReagerenDelinire25 januari 2026 om 02:30@Elise, wat zegt de huisarts dan? Ik leef mee met je verhaal, wat naar. Ga door met hulp zoeken en blijf het neerleggen bij professionals!!!
Hier hetzelfde probleem, rechteroor fluctuerende pulsatiele tinnitus met enig verminderd gehoor. Nu al bijna 6 maanden na vreselijk chaotische verhuizing met veel stress. Nadat KNO gehoorgang heeft bekeken en niets bijzonders heeft gezien krijg ik een MRI zeer binnenkort. Vind het erg spannend.
Reageren
Ik heb trouwens een orthomoleculair therapeut ingeschakeld, om samen mijn dieet op orde te krijgen voor optimale gezondheid.
Ik denk zelf dat het simpelweg komt door stress of slechte voeding, ook ben ik aangekomen. Wie weet speelt zoiets ook een rol bij jou, Elise. Succes ermee, het is echt moeilijk soms maar met jou vele anderen!Elis17 februari 2026 om 12:54Hallo hoe kan je Pulserende tinnitus opsporen
Ik heb een scan gehad maar echt onderzoek is er niet in Nederland klopt dat
Hoe kan ik geholpen worden behalve ga nar je knoarts die het veroorzaakt heft maar niets doet na een mislukte gehoorverbeterende gehooroperatie
En is er nog iets om je hersens te helpen herstellen zoiets als neuromodulatie of zoiets ?? En iets om met je slapeloosheid en je angst om te gaanWaarom is er geen goede behandeling voor hersens en slapeloosheid ?
ReagerenPuravida!9 augustus 2026 om 21:24Ik heb pulserende tinnitis op ritme van mijn hartslag als ik verkouden ben. Maar dan duurt het ook meteen 4-6 weken en dit heb ik dan zeker 4 x per jaar zon periode. Soms perforeert het rrommevlies. Em dan verademing want geen suizen meer. Een oordopje waarin je muziek afspeelt in het aangedane hoor helpt. Ik speel daar dan white noise op af: ventilatorgelyid en dit overstemd het kloppende gesuis
ReagerenEli13 augustus 2026 om 07:46Ik heb dit ook al 7 jaar in mijn rechteroor. Soms ook links. Een whoosh gelijk met mijn hartslag.
Ik ben nu 26 (vrouw). Zijn er meer mensen van mijn leeftijd? Dat schijnt namelijk extra zeldzaam te zijn. Heb het dus vanaf mijn 19e.
Heb afgelopen december en februari via de KNO arts een MRI/MRA van het hoofd gehad en een HRCT temporaal bot. MRI/MRA was helemaal normaal en CT temporaal bot liet hoge jugularis bulbus zien met (deels) dehiscentie rechts.
Ik wil graag dat er ook naar de arteriën in mijn hals wordt gekeken en naar het veneuze systeem in hoofd/hals. Ik lees inderdaad ook dat de zorg in Amerika veel meer doet hieraan en dat pulserende tinnitus daar bekender is. Maastricht UMC is het enige ziekenhuis dat een pagina van pulserende tinnitus op de website heeft. Daar staat ook dat een interventieradioloog soms kan helpen. Ik zie ook onderzoeken van UMCG, Radboudumc en UMC Utrecht waarbij het lijkt dat zij ook bekend zijn met pulserende tinnitus, maar het wordt niet specifiek op de website vermeld of iets dergelijks.
Ik zou graag in contact komen met andere Nederlandse mensen die ook pulserende tinnitus hebben / hartslag in het oor. Wellicht gewoon via dit forum?
Reageren