Zoeken Vraag het forum

Oorpijn en dichtzittende oren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eva

Ik wilde even wat advies vragen over mijn oren, ik heb namelijk nog steeds oorpijn en dichtzittende oren, terwijl alle tests uitwijzen dat ze prima in orde zijn. Ik zal je de historie even geven. Sinds begin maart heb ik er last van. Ik merkte het toen ik van de 123e verdieping in een gebouw naar beneden ging. Sinds dien heb ik pijnscheuten in mijn linkeroor, maar ze zijn niet zo erg pijnlijk. Verder gaat het linkeroor steeds dicht en het is lastig em weer open te krijgen. Ik heb zelfs het gevoel dat hij nooit helemaal open gaat. daarnaast, als ik slik hoor ik een soort ‘klik’ in beide oren.
    Eerste keer dat ik naar de dokter ging had ik een verpleegster die tests gedaan heeft. In mijn oren gekeken en met een apparaatje gecheckt of ze dicht zaten of niet. Dat was allemaal prima, dus ik zou over 2 dagen wel weer kunnen vliegen (ik ben stuwardess). 7 dagen later, nog niets veranderd, dus ik weer naar de dokter. Deze keer een arts, hij heeft in mijn oren gekeken en geconstateerd dat het linkeroor dicht zat bij de buis van eustachius. Hij heeft mij medicijnen gegeven, 1x per dag 2 tabletten GUPISONE, 2x per dag 1 tablet CLARINASE en 2 SPRAYS FLIXONASE per dag, gedurende 5 dagen. Zondag terug gegaan, de dokter zei dat alles weer prima was. Maar ik voelde geen verschil. Hij zei dat dat kon omdat er misschien nog een beetje zwelling zat bij de buis van Eustachius, maar dat dat snel zou wegtrekken. Nu is het woensdag en voel nog steeds geen verschil. Weer naar de verpleegster geweest, dezelfde testjes gedaan, uitkomt; alles is prima! Maar omdat ik toch nog last heb, moest ik zelf maar bepalen of ik wilde vliegen of niet, ze kon me geen 100% garantie geven.

Kan iemand mij iets zinnigs vertellen over wat ik mogelijk heb en of het normaal is dat na die medicijnen het nog niet over is? Of dat het mogelijk een ander soort infectie is waar die medicijnen niet voor helpen? En vooral of het veilig is weer te gaan vliegen?

Alvast bedankt!

5 reacties
    Reageren
    Bram

De klachten wijzen op onderdruk in je oren. Infectie is het niet, het wijst inderdaad op een niet optimaal functionerende buis van Eustachius. Vliegen geeft wel een wat verhoogd risico, dit afhankelijk van het type vliegtuig waarmee je vliegt en het vliegveld dat je aandoet.( in principe hoe groter het vliegtuig, hoe minder last).
    Verder kun je proberen te klaren, dwz mond dicht, neus dichtknijpen en persen op de oren.Dit kun je niet vaak genoeg doen. Verder kunnen gewone neusdruppels bv otrivin oid goed helpen. Bij het vliegen moet je die zeker nemen, te beginnen een dag voor de vlucht, en tijdens de vlucht mn bij het dalen!!

Met vriendelijke groet, Bram

Reageren
    Nelly van schaik

Ben een week geleden geland in spanje in de avond kreeg ik pijn me oor suisen helemaal dicht pijn gehad vocht uit me oor zeer pijnlijk nu geen vocht meer geen pijn meer maar het oor is nog steeds dicht en suisen

Reageren
    John (moderator)

heb je koorts?

Reageren
    Nelly van schaik

Nee heb geen koorts en geen ontsteking

Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk toch een infectie. Het zou verstandig zijn om toch een dokter op te zoeken en ernaar te laten kijken

Reageren
Reageer op: Oorpijn en dichtzittende oren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.