Vreemd gevoel in oren

Beste,

Afgelopen donderdag 7 maart ging in naar het concert van The Jacksons in de HMH. Ik stond golden circle maar daar stond ook een mooie grote box. Tijdens het concert voelde ik dat mijn rechteroor iets doffer werd.

Belangrijk om te weten:

- HMH heeft een controle systeem en gaan nooit over het maximum te overscheiden geluidsniveau
    - Het concert duurde 1:30
    - Eerste concert in 8 maanden tijd en ik wordt nooit blootgesteld aan harde lawaaien

Wat mijn probleem nu aan het gehoor is dat het bij het opstaan heel erg dof en zwaar voelt. Maar let op, voelt. Ik hoor namelijk niet minder. Ik hoor iedereen nog even goed en geluiden in mijn omgeving ook. Het voelt eigenlijk meer als een ontsteking. Is dit ook een teken van gehoorschade? Want dat is mijn vraag, heb ik nu gehoorschade? Midden op de dag heb ik amper last van het doffe en zware gevoel. Af en toe voel ik mijn oor iets doffer worden op de dag, maar lang niet zo erg als dat ik opsta. Gek genoeg is het dan niet het oor die tijdens het concert aangaf dat het teveel werd.

Het lijkt dus een beetje alsof mijn trommelvliezen op knappen staan. Kan het zijn dat mijn oren gewoon vermoeid zijn en nu aangeven even niet meer in aanraking te willen komen met muziek en dergelijke? Of is er meer aan de hand..

Reageren

Het is mogelijk dat je problemen ondervindt die veroorzaakt zijn door de Bas-beat. Het niet overschrijden van de vastgestelde maxima is geen garantie om dan ook geen gehoorschade op te lopen.

Ga even langs bij de huisarts!

Reageren

Het doffe gevoel dat je in je oor voelt is zeker niet specifiek voor lawaaischade. In dat geval zou er oorsuizen zijn en evt ook een gehoorverlies. Ontsteking is zeker ook niet waarschijnlijk, ook in dat geval is er sprake van verminderd horen. Ook vermoeide oren is iets waar ik geen duidelijk beeld bij heb.
    Het enige dat ik kan bedenken is dat er blootstelling is geweest aan erg lage tonen , diepe bassen dus, die nu nog wat na-resoneren en het doffe gevoel veroorzaken. In dat geval zou de klacht echter vrij snel (enige dagen ) over moeten zijn.

Groet Bram

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Vreemd gevoel in oren

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe