- D.10 maart 2013 om 16:40
Hallo,
ik heb sinds een paar weken vaak last van spontane bloedneuzen. In het verleden had ik dit nooit. Wel heb ik deze periode veel stress meegemaakt, kan dit een orzaak zijn?
Bedankt
5 reactiesReagerenQuote12 maart 2013 om 09:32Ik heb last van een bloedneus
Reageren
http://www.thuisarts.nl/bloedneus/ik-heb-last-van-bloedneusBram19 maart 2013 om 12:10Het is van belang te weten of de bloeding uit een, dan wel uit twee neusgaten komt.Bij jonge mensen is meestal het eerste het geval en is de oorzaak een aan de oppervlakte verlopend bloedvaatje. Lastig maar ongevaarlijk. Geen relatie met stress. Mocht het niet over gaan dan kan de arts het vaatje dichtetsen.
Groet Bram
ReagerenAnoniem9 januari 2015 om 20:34stress? hoe kom je erbij? welke dokter zal dit ooit toegeven? ….dan worden er geen zalfjes ,pillen en neussprays verkocht!!!
mijn zoontje (9) heeft er nu ook last van , stress, mijn ex kent het woord niet eens , laat staan dat ze bij zichzelf te raden gaat of ze wellicht iets te streng of te rechtlijnig is ………nee , op naar het ziekenhuis dicht branden die bloedvaten, lekker makkelijk,…………alhoewel waar moet dat bloed dan nu naar toe?????
ReagerenLonk28 juni 2017 om 05:43ik heb de laatste dagen ook veel stress en kreeg dus ook weer spontane bloedneuzen… denk wel dat er verband zit tussen stress en bloedneuzen…
Reagerenpunt1 maart 2019 om 14:00door stres krijg je hoge bloedruk. en een hoge boeddruk kan dus een bloedneus veroorzaken. net als bloedverdunners….
Reageren