Zoeken Vraag het forum

Dagelijks bloedneus, kan dit kwaad?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Moyra

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb de laatste tijd flink last van hooikoorts, maar heb nu dagelijks een bloedneus. Telkens mijn rechterneusgat, waar dan ineens bloed uit druppeld. Ik heb het nu ca een week en al eerder gehad maar dan sporadisch. Het doet geen pijn of iets, ik voel me op zich goed, maar is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? Wat zou het kunnen zijn dat het 1 a 2 x per dag begint te stromen?

Alvast dank voor de reactie,

Groet, Moyra

5 reacties
    Reageren
    brenda a

gebruik je neusdruppels? heb je hoge bloeddruk?
    groetjes, Brenda

Reageren
    Ernst

Vervelend. Als gevolg van de hooikoorts en de hyperreactieve slijmvliezen kun je kleine ‘schaafwondjes’ in de neus krijgen, tenminste, als je niet neuspeutert, want dan ‘krab’ je de boel natuurlijk zelf nog meer open.
    De meest voor de hand liggende plek waar deze herhaalde bloedinkjes ontstaan, is de locus van Kiesselbach, een plek in de neus met veel bloedvaatjes.
    Een druppeltje bloed kan geen kwaad, maar als het erg vaak is, of soms meer bloed is, dan zou ik je toch aanraden er eens naar te laten kijken. Mogelijk kan het plekje ‘dichtgebrand’ worden, maar basaler, kan de hooikoorts beter behandeld worden waardoor je de oorzaak zou kunnen wegnemen. Gebruik je medicatie tegen hooikoorts, en wat doe je zelf aan deze hooikoorts?

Reageren
    Anoniem

Ik heb er ook de laatste week last van maar ik heb ook hele tijd buik pijn en ik voel me daardoor moe maar als ik vijf minuten lig begint me neus te bloeden

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet goed. Ga naar de huisarts hiervoor.

Reageren
Reageer op: Dagelijks bloedneus, kan dit kwaad?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.