- Brenda31 januari 2013 om 21:43
Hallo allemaal! Ik ben al heel lang duizelig en nu van de week werd ik ’s nachts wakker met nog een hardere piep in mijn oor dan ik al had; sinds eergisteren heb ik een hele druk in mijn oor en bij elk geluid dat iemand zegt/doet kraakt mij oor met dit ritme mee. Ook hoor ik mezelf geregeld ademen. Wat kan dit zijn en nog belangrijker, wat kan ik er aan doen? Ik ben niet verkouden (geweest)
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 januari 2013 om 23:45Hallo Brenda,
Reageren
Ga even naar de huisarts en laat die even in je oor kijken. Het kan zijn dat er ophoping van overtollig oorsmeer is, of dat er wat vocht achter je trommelvel zit. Beide zaken zijn vrij simpel op te lossen.Brenda1 februari 2013 om 09:22Halo Tandor,
Ik ben gister bij hem geweest en hij gaf het op een gehoorgangontsteking, maar ik heb niets geen pijn o.i.d. Als ik op internet lees zie ik inderdaad over vocht op het trommelvlies.
Reageren
Hoe krijg ik het druk van mijn oor af en kan ik weer horen?Bram1 februari 2013 om 11:27Piepen en kraken en druk op het oor kan vele oorzaken hebben.
Met duizeligheid erbij kan het wijzen op de ziekte van Ménière, maar hierbij is de duizeligheid in aanvallen, vaak gepaard met misselijkheid en braken. Dat is bij jou niet het geval, dus deze aandoening is het niet.
Er zou heel goed sprake kunnen zijn van een (te)lage bloeddruk. Ook medicijnen tegen de hoge bloeddruk kunnen deze klachten geven .
Verder kan er sprake zijn van een deels verstopte buis van Eustachius, dat zou de druk kunnen verklaren. Ook is een combinatie mogelijk van lage bloeddruk en buis van Eustachius problemen. Wellicht is het derhalve zinvol eens de huisarts te bezoeken om de bloeddruk te laten controleren en je oren te laten bekijken.Groet Bram
Reagerennini14 februari 2013 om 12:24stress reactie op geluid als je leert ontspannen terwijl je dit geluid hoort oftewel je irriteert je er niet aan dan zal het ophouden verminderen.
Reageren