- Me19817 juni 2012 om 08:13
Ik heb al een paar maanden het gevoel dat er “iets” zit aan de linkerkant in mijn keel. Elke keer als ik slik dan voel ik dat “iets”bewegen. Ook moet ik meerdere malen slikken om iets goed weg te krijgen. Verder heb ik veel slijmvorming wat ik niet goed kwijt kan en dus af en toe uitspuug omdat ik bang ben dat ik er anders in stik. Gisteren ontdekte ik grote rode bulten achterop mijn tong. Verder heb ik het gevoel dat mijn keel wordt dichtgeknepen en daardoor veranderd mijn stem. Echt heel raar.
Wat kan dit zijn?
5 reactiesReagerenMara7 juni 2012 om 14:58Last van een ontstoken keel? Rook je?
Reagerenangelique31 juli 2012 om 19:24zo herkenbaar, ik heb ook al tijden het gevoel dat er iets zit, ook links… ook die grote bulten achterop mijn tong, maar ook andere kleine bultjes, op de tong zelf ongeveer waar je tong je keel ingaat en je hem niet meer zit, als ik dat gevoel heb heb ik ook zeer veel speeksel, ik word er gek van want krijg van die bultjes namelijk een misselijk gevoel in mn keel… ( heel erg voor mij want ben als de dood voor kokhalzen en spoegen ) kan er soms gewoon paniekaanvallen van krijgen… 🙁 ik gorgel me rot poets mn tanden goed dus heb een schone mond… niks helpt… iemand tips?
ReagerenMe19811 augustus 2012 om 06:40Ik ben uiteindelijk naar de KNO arts geweest en die heeft reflux geconstateerd. Keel en stembanden waren geirriteerd, vandaar dat gevoel. De bulten op mijn tong zijn opgezette tongamandelen. Dit komt omdat het maagzuur ’s nachts terugstroomt en dus blijft branden in de keel. Ik heb maagtabletten gekregen die ik ’s ochtends en ’s avonds moet innemen en verder moet ik er goed opletten wat ik eet. Niet te vet, te zoet of te pittig. Ik krijg van veel dingen maagzuur, dus ik hou me aan het dieet.
ReagerenIemand26 september 2012 om 12:13@Me1981, hoe heten die tabletten? Helpen ze?
ReagerenMe198126 september 2012 om 13:58De tabletten heten Omeprazol. Ze helpen heel goed. Ben nu aan het afbouwen van 2 per dag naar 1. Het gevoel in mijn keel is nu al een maand weg.
Reageren