Zoeken Vraag het forum

Amandelen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • EC

Hallo. Ik heb al mijn hele leven erg grote amandelen. Ik heb hier verder geen last van (nooit keelontsteking of andere dingen), dus daarom zijn mijn amandelen nooit verwijderd. Ik merkte nu een vreemd gevoel aan de linkerkant van mijn keel op. Vervolgens heb ik met de zaklamp van mijn telefoon in mijn keel geschenen om mijn amandelen te bekijken. Daarbij zag ik op mijn linker amandel een rode streep, het lijkt wel een snee. Kan het zijn dat er een wondje op mijn amandel zit door bijvoorbeeld scherp eten? Ik ben nogal een stresskip, dus maak me een beetje zorgen 😅 Hoop dat iemand me kan helpen en geruststellen! Groetjes

10 reacties
    Reageren
    EC

Toevoeging: ik ben erg slecht in het kauwen van eten. Daardoor slik ik regelmatig grote stukken voedsel door. Ik probeer er op te letten, maar het lukt niet altijd 🥲 Wellicht heeft dit er iets mee te maken

Reageren
    John (moderator)

Ik zou het helaas niet kunnen zeggen. Daar zul je dan toch voor naar de dokter moeten gaan en ernaar laten lijken

Reageren
    EC

Balen, ik vertrek vannacht op vakantie dus op korte termijn naar de dokter gaat helaas niet lukken. Ik wil ook mijn vakantie er niet onder laten lijden. Een wondje door scherp voedsel is niets aannemelijks?

Reageren
    John (moderator)

Als je er verder geen last van hebt: geen zorgen maken

Reageren
    EC

Nee hoor, het zit denk ik eerder tussen mijn oren. Als ik eraan denk ‘voel’ ik het, maar dit is geen pijn of zo, eerder een soort steekje. Als ik er niet aan denk en als ik gewoon bezig ben voel ik helemaal niets. Zoals ik al zei: ik ben een stresskip en maak me vaak druk om niets 😅

Reageren
    John (moderator)

En dan ook nog wat extra stress ivm de vakantie… Relax en ga genieten van de vakantie

Reageren
    EC

Heb je helemaal gelijk in. Dank je, John. Dus niets om me zorgen over te maken?

Reageren
    John (moderator)

Als je er verder geen last van hebt zou ik dat inderdaad niet doen

Reageren
    EC

Oké, hartstikke bedankt! Fijn weekend nog!

Reageren
    John (moderator)

Dank je. Ook voor jou en een hele fijne vakantie

Reageren
Reageer op: Amandelen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.