- Outerspace25 november 2019 om 02:57
Heb al een zeer lange tijd van last lichte oorsuizen (tinnitus) door lawaai in het verleden. Het viel me op bij het nemen van amoxicilline dat de oorsuizen inderdaad feller zijn wat ik soms ook wel een heb bij bepaalde pijnstilllers. Ik was specifiek aan het zoeken op Google omdat ik hier een vermoeden van had. Ik ben benieuwd of dit snel weer weggaat.
Nicole20 maart 2023 om 11:21Ik heb Amoxicilline gekregen voor een longontsteking en kreeg drie dagen na de antibioticakuur opeens last van heel harde oorsuizen. We zijn nu 3 weken verder en ik heb er nog steeds last van, ik ben echt bang dat ik tinnitus heb gekregen voor altijd nu..
ReagerenWillem9 januari 2024 om 18:35Wat jammer dat niemand een update geeft. Is het weer weggegaan uiteindelijk? Ik heb nu 1 dag antibiotica en ook mijn tinnitus lijkt toegenomen..
ReagerenRN11 mei 2024 om 23:58Ik heb ook een toegenomen tinnitus na het nemen van amoxicillin. Maar ik heb ook een keel onsteking die door schiet naar mijn oren. Jammer dat niemand laat weten hoe het gaat.
ReagerenHennie23 maart 2026 om 00:00Geen last gehad van heftigere tinitus na nemen van AMOXICILLINE. 3 dagen geleden heb ik 3x 200mg DOXYCYCLINE geslikt ivm huidprobleem, wat al een relatieve lage dosering is. Had al tinitus, maar is na deze doxycycline dosering erger geworden…. Schrik hier erg van.. Meteen mee gestopt. Afblijven van dit spul waar mogelijk!!
ReagerenHennie Update13 april 2026 om 12:22Update van Hennie. Oorsuizen zijn minder geworden, na ong een maand. Hyperacusis ook minder geworden. Beide niet 100% weg, maar goed leefbaar. Volgensmij heeft het wel schade aan mijn haarcellen gedaan, ik heb 10mg cetirizine (Hooikoortstablet) ingenomen, en merkte dat mijn Tinnitus weer omhoog is gegaan. Vreemd, want voorheen veel van deze tabletten genomen, en nooit last van gehad. Iemand een antwoord hierop? Ben nu heel bang om uberhaupt nog medicijnen in te nemen.
Groet,
Reageren
Hennie.



