Zoeken Vraag het forum

witte bollen in keel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Xortdana

Sinds gisteren was ik geopereerd geweest omdat ik hyperhidroses had. Ik had gisteren voor ik ging slapen lichtjes pijn in mijn keel maar het enige dat ik zag waren rode vlekjes van waar die buis zat voor zuurstof in de longen te pompen. Maar vanmorgen keek ik terug in mijn keel en heel de keelholte dat je met het blote oog kon zien, dat naar mijn neus en naar mijn maag ging, zat vol met dikke witte zweren van ongeveer 1 cm groot. Heeft er soms iemand enig idee wat dit kan zijn? De huisdokter zei dat het ontsteking kan zijn maar dat lijkt mij onlogisch omdat ik daar niks van voel, integendeel, dat voelt ijskoud aan. Ik heb het internet al afgezocht maar nog steeds niets gevonden dat er wat op lijkt.
    merci

7 reacties
    Reageren
    Esmeralda

Ik denk dat het een keelontsteking is, omdat de huisarts de keel onderzocht heeft en heeft gezegd dat het een keelontsteking is. Waarom zou je hieraan twijfelen, je hebt er blijkbaar verder geen last van, en een ordinaire keelontsteking gaat vanzelf over. Of is er een aanleiding aan iets anders te denken waarvan de huisarts niet door jou op de hoogte is gesteld? Een SOA bijvoorbeeld dat je niet verteld hebt, uit schaamte bijvoorbeeld? Wat bedoel je precies?

Reageren
    Anoniem
    Chantal

Ben je onder narcose geweest voor de operatie? Wat hebben ze precies gedaan tegen het zweten? En heb je nu last van moeilijk ademen of benauwdheid?

Reageren
    Xortdana

Ik ben van mijn huisdokter doorgestuurd naar het ziekenhuis van Zottegem en daar zag de dokter ook niet wat het was. Zijn eerste reactie was “oei”, dus allee, dat stelt mij niet echt gerust.
    bedankt voor de reactie

Reageren
    Xortdana

@anoniem: dit lijkt er ook niet op. De gevonden resultaten zijn ver etensresten die vast zitten in de amandelplooien.
    Bij mij is het helemaalvanachter in de keelholte.
    Toch bedankt!

Reageren
    Xortdana

@Chantal
    Volledig onder narcose.
    Tegen het zweten hadden ze een stuk van mijn ribben afgeschuurd om aan een bepaald soort zenuwknoppen te raken.
    Ik heb er bijna geen last van alleen heb ik door mijn astma nu wel een pijnlijke hoest en doet het pijn voor op de rug te liggen. Voor de rest viel alles mee.

Reageren
    Xortdana

@ Esmeralda, nee geen SOA’s :p

Blijkbaar was, door de buis die door mijn keel ging voor zuurstof, mijn keel beschadigd waardoor er zich witte blaasjes gingen vormen.
    Normaal hoort dat zich niet voor te doen maar waarschijnlijk was ik gewoon 1 van de uitzonderlingen. Maar ja, het is uiteindelijk na een tijdje genezen en ik heb het nooit meer gehad, OEF!

Reageren
Reageer op: witte bollen in keel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.