Zoeken Vraag het forum

Hoesten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bryan

Ik heb al 5 dagen last van hoestaanvallen,
    Vannacht bereikte het toppunt, namelijk dat ik maar 3 uurtjes heb kunnen slapen.
    Ik heb hoestdrank & bisolvon geprobeerd maar het helpt helemaal niks.
    Ook ben ik erg verkouden.
    Weet iemand een oplossing voor dit vervelende probleem?
    Alvast bedankt!

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hoesten door een verkoudheid gaat vanzelf over.

Bij kriebelhoest geeft een lepel honing of een dropje soms verlichting. Iets warms drinken (thee, bouillon) helpt soms ook. De meeste hoestmiddelen die u bij de drogist of apotheek kunt kopen, werken niet beter. Geef geen honing aan kinderen jonger dan één jaar. In honing kunnen bacteriën zitten waar baby’s ziek van kunnen worden.

Rook niet en vraag de mensen om u heen om niet in uw omgeving te roken. De rook prikkelt de luchtwegen en maakt dat u bij een luchtweginfectie langer blijft hoesten. Op de praktijk kunnen we u advies en ondersteuning geven bij stoppen met roken.

Probeer ook andere hoestprikkels (gassen, dampen) te vermijden.

Vermijd veelvuldig schrapen van de keel. Het irriteert de keel en kan een hoestprikkel geven.

Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBR7a.htm

Reageren
    Bryan

Toch maar even langs de dokter gegaan, die zei dat het waarschijnlijk om een normaal hoestbuitje gaat..
    Nou niet dus.
    Ik hoest echt om de 10 seconden, ik heb nu Noscapect gekregen van de dokter alleen die helpen ook al niet.:S

Reageren
    Eve

Noscapine wordt voorgeschreven bij hoesten en werkt dempend op de hoestprikkel zodat de keel wat meer rust krijgt om te genezen want door het herhaalde hoesten komt er zoveel kracht op de kwetsbare keel waardoor het maar langzaam geneest..

Reageren
    Bryan

Nou ik merk bepaald helemaal niks van dat dempende gevoel.

Reageren
    Elize

Brian wordt ongeduldig, en dat kan ik mij best voorstellen! Ik heb ook ooit eens zoiets aan de hand gehad; weken rondgelopen met die eindeloze prikkelhoest. Uiteindelijk is het verdwenen en gelukkig nooit meer terugggekomen. Mijn huisrarts vertelde dat ik gezonder moest gaan leven omdit soort vervelende infecties te voorkomen en mijn eigen afweer sterker te maken, dus ik ben gezonder gaan eten en drinken (heel af en toe een enkel glaasje alcohol), meer groente en fruit, en vooral meer bewegen. Nu zit er denk ik niets anders op dan geduldig zijn en het uitzieken. probeer niet teveel te hoesten want daarmee maak je de keel weer stuk. Lastig maar de enige manier. Misschien helpt een dagje sauna, lekker vochtig voor de keel, warm en rust…

Reageren
    Bryan

Bedankt voor je reactie Elize,
    Ja inderdaad, ik weet gewoon niet meer wat het is om niet te hoesten.:S heb er nu al 10 dagen last van.

Ik gebruik:
    – Noscapine
    – Neusspray
    – Fluimucil

Zou er geen krachtiger medicijn te vinden zijn op de markt?

Reageren
    Anoniem

Ja, maar dat is niet nodig want de problemen zijn te onschuldig voor de vervelende bijwerkingen van sterkere medicijnen.

Reageren
Reageer op: Hoesten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.