- Bryan13 mei 2011 om 07:08
Ik heb al 5 dagen last van hoestaanvallen,
Vannacht bereikte het toppunt, namelijk dat ik maar 3 uurtjes heb kunnen slapen.
Ik heb hoestdrank & bisolvon geprobeerd maar het helpt helemaal niks.
Ook ben ik erg verkouden.
Weet iemand een oplossing voor dit vervelende probleem?
Alvast bedankt!8 reactiesReagerenAnoniem14 mei 2011 om 16:08Hoesten door een verkoudheid gaat vanzelf over.
Bij kriebelhoest geeft een lepel honing of een dropje soms verlichting. Iets warms drinken (thee, bouillon) helpt soms ook. De meeste hoestmiddelen die u bij de drogist of apotheek kunt kopen, werken niet beter. Geef geen honing aan kinderen jonger dan één jaar. In honing kunnen bacteriën zitten waar baby’s ziek van kunnen worden.
Rook niet en vraag de mensen om u heen om niet in uw omgeving te roken. De rook prikkelt de luchtwegen en maakt dat u bij een luchtweginfectie langer blijft hoesten. Op de praktijk kunnen we u advies en ondersteuning geven bij stoppen met roken.
Probeer ook andere hoestprikkels (gassen, dampen) te vermijden.
Vermijd veelvuldig schrapen van de keel. Het irriteert de keel en kan een hoestprikkel geven.
Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBR7a.htm
ReagerenAnoniem14 mei 2011 om 16:09Lees andere vragen en antwoorden over hoesten:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=hoesten&sa=zoeken#1118Bryan15 mei 2011 om 15:08Toch maar even langs de dokter gegaan, die zei dat het waarschijnlijk om een normaal hoestbuitje gaat..
Reageren
Nou niet dus.
Ik hoest echt om de 10 seconden, ik heb nu Noscapect gekregen van de dokter alleen die helpen ook al niet.:SEve15 mei 2011 om 19:32Noscapine wordt voorgeschreven bij hoesten en werkt dempend op de hoestprikkel zodat de keel wat meer rust krijgt om te genezen want door het herhaalde hoesten komt er zoveel kracht op de kwetsbare keel waardoor het maar langzaam geneest..
ReagerenBryan16 mei 2011 om 07:16Nou ik merk bepaald helemaal niks van dat dempende gevoel.
ReagerenElize16 mei 2011 om 11:00Brian wordt ongeduldig, en dat kan ik mij best voorstellen! Ik heb ook ooit eens zoiets aan de hand gehad; weken rondgelopen met die eindeloze prikkelhoest. Uiteindelijk is het verdwenen en gelukkig nooit meer terugggekomen. Mijn huisrarts vertelde dat ik gezonder moest gaan leven omdit soort vervelende infecties te voorkomen en mijn eigen afweer sterker te maken, dus ik ben gezonder gaan eten en drinken (heel af en toe een enkel glaasje alcohol), meer groente en fruit, en vooral meer bewegen. Nu zit er denk ik niets anders op dan geduldig zijn en het uitzieken. probeer niet teveel te hoesten want daarmee maak je de keel weer stuk. Lastig maar de enige manier. Misschien helpt een dagje sauna, lekker vochtig voor de keel, warm en rust…
ReagerenBryan17 mei 2011 om 07:29Bedankt voor je reactie Elize,
Ja inderdaad, ik weet gewoon niet meer wat het is om niet te hoesten.:S heb er nu al 10 dagen last van.Ik gebruik:
– Noscapine
– Neusspray
– FluimucilZou er geen krachtiger medicijn te vinden zijn op de markt?
ReagerenAnoniem17 mei 2011 om 22:55Ja, maar dat is niet nodig want de problemen zijn te onschuldig voor de vervelende bijwerkingen van sterkere medicijnen.
Reageren