- g07817 april 2011 om 13:06
Hallo allemaal, ik wou even mijn verhaal kwijt aan de gene die het erg moeilijk hebben met hun oorsuizen/piepen.
zelf loop ik er al heel lang mee en heb veel dingen mee gemaakt, en heb gesloten om wat tips te even en mijn verhaal te doen.
let zo min mogelijk op letten, geloof me.
ik dacht ook altijd makkelijk praten als een dokter of arts het tegen me zei maar het is echt waar.
zo min mogelijk erop letten hoe erg het ook is, die piep is namelijk ook heel erg mentaal, het kan beginnen door een bepaalde lichamelijke klacht en weg gaan maar als je erop ga letten kan het blijven.
het is een fout signaal die je hersenen sturen, dat kan door verschillende dingen komen maar het is dus zo dat als je zelf erop gaat letten dan gaan je hersenen het geluid als normaal onthouden en heb je kans dat het niet weg gaat.
je moet er zo min mogelijk op letten, ik heb het heel ernstig gehad door geluidsoverlast en ook nek spanningen.
ik heb het nu nog steeds maar nu gaat het wel (het gaat echt beter als je positief blijft denken en leven, dit is HEEL erg moeilijk in de begin fase dat weet ik maar het is echt het best)
bij mij was het in het begin was het zo erg dat het boven alles uit kwam (zelfs boven de douche of stofzuiger), en heb de eerste weken aan zware anti depressie medicijnen gezeten en zelfs met zelfmoord gedachten rond gelopen en met zware slaap pillen alleen nog kunnen slapen en overgeven van stress uiteindelijk.
voor mij was het ook extreem moeilijk om afleiding te zoeken want mijn hobby’s zijn piano spelen en andere muziek maken, en dat kon ik dus niet meer normaal doen en werd ik gek.
toen ben ik naar belgie gegaan voor een bepaalde behandeling die ze hier niet geven, maar die hielp niet heel veel.
wel ben ik daar wat rustiger geworden omdat ik het idee had dat er wat aangedaan werd, ik had dagen dat het echt niet op viel (zo kan je zien dat het echt heel erg in je hoof zit, ik wou dat toen ook niet geloven en ik haatte het als dokters dat aan me vertelde)
de behandeling heeft niet echt geholpen, maar waar het dus iets beter van is geworden is door uit het dal te klimmen, positief blijven, proberen te accepteren dat je het heb en erin blijven geloven dat het ooit minder word, niet aan het geluid denken en altijd iets doen waarbij je het geluid niet kan horen.
dan zal het uiteindelijk echt minder worden, helemaal weg gaat het vaak niet maar het kan al een heel stuk minderen door wat ik net uit heb gelegd.
zelf heb ik ook 2 keer een dag gehad dat het weg leek te zijn maar zodra ik daar aan dacht was het er weer, hierdoor blijf ik erin geloven dat het kan verdwijnen.
er zijn ook mensen waarbij het plotseling wel echt helemaal is verdwenen, zelfs naar maanden of jaren.
ook zijn er nog een heleboel verschillende therapieën en middelen die bij sommige mensen hebben geholpen, het verschilt echt per persoon.
dus altijd hoop blijven houden,
groetjes
1 reactieReagerenAnoniem11 juli 2011 om 22:51Lees meer vragen en antwoorden over tinnitus
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=tinnitus&sa=zoeken#1370