Zoeken Vraag het forum

Bloedend oor

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kim

Ik ben een meisje van 14 jaar en zit met iets waarvan je denkt:’Wat heeft dit te betekenen?”
    Sinds Zondag zit ik mijn rechter oor schoon te maken met water omdat er gewoon vuil inzit,
    maar het begon een beetje in mijn oor te irriteren en ik ben toen blijven pulken tot vandaag.
    Ik dacht dat het misschien eruit ging met een pincet, dus dat deed ik.
    Toen ik opeens naar mijn vingers keek zag ik een beetje bloed bij mijn nagels.
    Ik zei het tegen mijn moeder en die werd boos.
    Ze zei dat mijn oor zou bederven als ik zo door ging blijven pulken.
    Gaat mijn oor bederven?
    Ga ik doof worden?
    Want ik ben heel erg bezorgd nu, omdat ik niet met een gehoorapparaat wil lopen, laat staan zonder oor.

5 reacties
    Reageren
    Tobiassen

Nee, een enkele keer pulken in het oor zal niet direct permanente schade opleveren. Waarom doe je dit eigenlijk? En waarom doe je dit op een manier waarvan een ieder zal zeggen dat dit geen goede manier is? Heb je last van jeuk in de oren? Was je je oren met zeep en was je dit niet goed uit? Het je last van eczeem in de oren? Heb je je oren al eens laten controleren door de huisarts? Als je hiermee doorgaat zul je op den duur wel last kunnen krijgen van jouw oren. Met name omdat je door de huid stuk te maken het voor bacteriën gemakkelijk maakt jouw oor te infecteren waardoor je oorontstekingen zult krijgen die ten eerste pijn doen en ten tweede wel een negatief effect op het gehoor kunnen hebben.

Reageren
    Ina

De binnenkant van je oor is bekleed met hele dunne huid, dus als je daarmee gaat lopen rommelen kun je deze huid beschadigen waardoor bacteriën gemakkelijker naar binnen kunnen komen en je dus sneller oorontstekingen krijgt van de gehoorgang.
    Als je veel jeuk hebt in je oren, ga dan eens naar de huisarts voor een onderzoekje. Misschien zijn de oren erg vies, of heb je bijvoorbeel last van eczeem waardoor alle losse velletjes huid erg kunnen gaan jeuken.

Reageren
    Rico greven

Ik heb ook last van bloedend oor en ik krab niet en er komt veel vocht bij uit
    En ik ben 11 I

Reageren
    Emma

@Rico, ga naar je huisarts.

Reageren
Reageer op: Bloedend oor
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.