- annet28 juni 2012 om 12:51
[img] Sinds een paar dagen komt er helder-rood bloed uit een van mijn oren. Ik had in de tuin gewerkt en dacht dat er wat vuil in gekomen was en wilde het schoonmaken met een wattenstaafje. Toen merkte ik het.
Wat kan dat zijn?4 reactiesReagerenThijs28 juni 2012 om 13:14Heb je ook gehoorvermindering of ruis of evenwichtsstoornis?
ReagerenQuote28 juni 2012 om 13:15Een mogelijke oorzaak van bloed uit het oor is letsel door een klap tegen het hoofd, zeer hard geluid of plotselinge veranderingen in de druk in het oor. Ook in geval van een schedelbasisbreuk of andere breuken van de aangezichtsschedel kan er bloed uit de gehoorgang vloeien. Tot de overige oorzaken behoren een middenoorontsteking, bepaalde huidaandoeningen, zoals eczeem van de gehoorgang en kleine verwondingen in de gehoorgang die gaan bloeden, bijvoorbeeld als gevolg van peuteren met een scherp voorwerp.
ReagerenAnoniem128 juni 2012 om 13:17Indien je geen andere klachten aan je oor hebt is het waarschijnlijk een onschuldige otitis externa die wat geïrriteerd is.
Reagerenthijs28 juni 2012 om 15:48Ik heb wel gehoorvermindering. Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik een week geleden gevlogen heb en dan altijd erg veel last van mijn oren heb?
Reageren