Hallo,
Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Al 2 maanden loop ik met verdikte lymfeklieren in mijn hals (alleen aan de rechter kant) ik voel duidelijk een aantal opgezette klieren en aan de buitenkant is het net een ei wat in mijn hals zit.
Ik ben, toen ik al 3 weken last had van die klieren, naar de huisarts geweest en die schrok van de klieren in mijn hals. Na bloed afgenomen te hebben bleek ik verhoogde onstekingswaarden te hebben en met diclofenac voor 2 weken ging het na die 2 weken eventjes beter. Nu heb ik sinds een ruime week weer een ei in mijn hals en voelt het allemaal niet goed.
Uiteraard ga ik morgenochtend weer de huisarts bellen, maar ik ben wel benieuwd wat jullie ideeen hierover zijn.
MVG Bianca.
De vergrote lymfeklieren weerspiegelen de activiteit van een actieve afweer zoals een eerder bloedonderzoek van de huisarts al aantoonde waartegen het antibioticum geen afdoende effect heeft gehad.
Antibiotica heb ik nog niet gehad van de huisarts, alleen diclofenac...
Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt want dit lijkt te lang te duren voor normale reactieve lymfeklieren. Er zal toch onderzoek gedaan moeten worden om meer over deze klieren te zeggen.
Ik heb hetzelfde.
Na consult bij mijn huisarts bleek het niet mijn keel en gehoor te zijn, maar.....................MIJN KIEZEN !!
Had ik totaal geen last van.
Maar dit was toch de oorzaak.
Dus: NAAR DE TANDARTS ermee.
Groetjes en zie maar wat je met deze informatie kunt.
Reactieve lymfeklier aan de rechterkant van mijn hals....dacht aan wortelonsteking...dus tandarts, foto gemaakt....niets te zien...naar huisarts, rechter lymfeklier heftig reactief...nu aan de diclofenac...over 14 dagen terug naar huisarts.......ben benieuwd...jullie horen het hoe het afloopt...groetjes