- anoniem5 februari 2026 om 12:39
Hi, ik heb al een paar jaar last van iets heel raars, heb dit nooit bij iemand anders gehoord en durf eigenlijk ook niet naar de dokter te gaan door hoe stom het klinkt.
Ik heb al sinds een paar jaar last van een soort knappend gevoel in mijn neus. het begon voor het eerst met hele erge druk in mijn tand, als in bijna niet te dragen pijn, dat stopte abrupt door dat knappende gevoel, beetje alsof de druk daar “eruit” ging.
sinds dien heb ik dat ik een beetje druk begin te voelen bij mijn neus en dan komt dat knappende gevoel en is het weg, ik hoor het dan ook meerdere keren knappen en er komt altijd een onaangename geur uit. Het doet verder geen pijn of iets, het is heel lichtjes.
Heeft iemand enkel idee van wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!1 reactieReageren
Peter (huisarts)
5 februari 2026 om 16:06Misschien dat je een probleem hebt met de beluchting van de voorhoofds en neusbijholtes..
Reageren
Als je neusslijmvlies wat verdikt is , kunnen de openingen naar de neus verstopt raken met als gevolg onderdruk/ overdruk in de holtes. dat kan opeens doorbroken worden, met een knapgevoel..??
Je zou eens een periode een neusspray kunnen gebruiken die het neusslijmvlies wat dunnen maakt. Via de huisarts te verkrijgen. Wordt ook gebruikt bij mensen met neuspoliepen en/of allergie/ hooikoorts.