- Joris4 juni 2025 om 19:44
Hoi John,
Ik heb een vraagje.
Ik ben al 4 maanden chronisch neusverkouden. Een verstopte neus. Nou had ik twee maanden geleden een paar keer roze slijm gesnoten ‘s ochtends. En ben naar de huisarts gegaan die vertelde mij dat ik mogelijk een bijholte ontsteking had. 2 dagen later werdt ik inderdaad ziek en veel last gehad van mijn bijholtes en koorts. Nadat dit was weg getrokken had ik nog weken een verstopte neus. Hiervoor kreeg ik een neusspray iets met een x wat ik niet langer dan twee weken mocht gebruiken. Hier kwam veel slijm bij los en ‘s ochtends altijd een beetje bloed bij mijn snot een streepje of soms roze slijm.Ik terug naar de huisarts deze heeft mijn ontstekingswaarde middels bloed afname gecheckt en alles bleek volgens hem in orde. Nu kreeg ik een andere neusspray. Mometasonfuroaat sandoz. Deze gebruik nu drie weken. Mijn neus zit nog steeds verstopt en er komt geen snot uit mijn neus. Ook bij snuiten niet. Net kwam er echt na het douchen een druppel snot tijdens snuiten eruit met bloed erbij. Ook al 2 maanden last van een tranend oog rechts
Wat kan dit nu zijn. Nu zoek ik niet op Google omdat ik dan bang ben dat mijn symptomen overeen komen met kanler.
De symptomen die ik heb:
Verstopte neus soms op links maar heel erg op rechts
Een tranend oog rechts
Bloed bij het snuiten zoals hierboven omschreven
Soms pijn mijn neus
Soms pijn rond mijn rechter oog.Moet ik me nu zorgen maken of moet ik dit gewoon de tijd geven.
Ik weet het even niet zo goed2 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 juni 2025 om 20:46Het kan dus een bijholteontsteking zijn. En dat kan best wel een tijdje duren voordat die overgaat. De klachten passen er in ieder geval wel bij. Stomen kan ook helpen. En als je er ongerust over bent\; gewoon teruggaan naar de huisarts en je bezorgdheid bespreken.
ReagerenJoris4 juni 2025 om 21:40Dank je wel John,
Ik ben sinds mei verhuist en heb een nieuwe huisarts. Ik wil een fijne start maken hier en zo min mogelijk me laten leiden door angst. Gaat me nu een paar maanden ook wel goed af.
Maar soms zoals dit vind ik het lastig. Ik ga me schouders eronder zetten en kijk het nog 2 weken aan. Dank voor je antwoord dat helpt me enorm.
Fijne avond,
Groet Joris
Reageren