Zoeken Vraag het forum

Knorrend/piepende ademhaling!!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • sam

hallo,even een vraagje misschien dat iemand het herkent,ik maak me nogal zorgen om me vader,hij heeft sinds een paar maanden last een knorrend piepende ademhaling en een soort prop in zijn keel(slijm?) en hij hoest enorm,nu is hij al verschillende keren bij de huisarts geweest en heeft al 3 kuren gehad,en het is nog niet minder,soms hoest hij zo erg en heeft hij zo last van die slijm in zijn keel dat hij blauw aan loopt,en het zo benauwd heeft dat hij bijna stikt,weet niet zo goed wat ik er mee aan moet,iemand een idee????

Alvast bedankt voor het antwoorden!!

6 reacties
    Reageren
    Annelies

Ja, je vader moet weer terug naar de huisarts want de behandeling die de huisarts nu heeft voorgeschreven, die helpt dus niet goed. Ik begrijp je zorg dat er misschien meer aan de hand is, en als dat nu na drie maanden nog niet duidelijk is, moet je vader misschien naar een KNO-arts of een longarts worden doorverwezen. heel erg vervelend voor je vader, en lief dat je hem wilt helpen. Wil je ook dokter worden?

Reageren
    …

Een vriendin van mij had enkele maanden geleden ook een piepend geluid vanuit haar keel, na een doorverwijzing van de dokter is er in het ziekenhuis een foto gemaakt, hierop werd duidelijk dat ze longkanker heeft.

Reageren
    Maaike

Wat een ondoordachte en daarom onsympathieke reactie!

Zo’n meisje schrikt daar toch van, en ze maakt zich al zo’n zorgen!

Ik vraag mij werkelijk af wat de bedoeling is van jouw bericht!

Het kan inderdaad longkanker zijn, maar er zijn zoveel verschillende andere mogelijke oorzaken van een piepende ademhaling die wel onschuldig zijn. Bijvoorbeeld een hardnekkig virus of een vervelende allergie, en misschien wat ernstiger een longontsteking, en deze diagnosen worden veel vaker gesteld.

Als de huisarts longkanker had overwogen dan had de vader hoogstwaarschijnlijk ook andere symptomen van kanker gehad, zoals gewichtverlies bijvoorbeeld, en dan had de huisarts de vader heus wel doorverwezen naar een longarts.

Waarom zet je dat niet bij je bericht?

Sam, ik hoop dat het al wat beter gaat met je vader, en als je al meer weet wat er aan de hand is, laat je het dan even weten?

Beterschap en sterkte gewenst!!

Reageren
    Jan

Heeft u ook een huisdier,bv een hond?.
    Het lijkt op een lichte vorm van kinkhoest(,of een kennelhoest bij honden).
    Ik heb het zelf ook en het is in januari 2011 begonnen.
    Soms is een vervuilde airconditionning op het werk van invloed

Reageren
    Anoniem

Maak de mensen toch niet zo aan het schrikken,
    ik had zelf een kriebelhoest en piepende ademhaling ,en was daarvoor 15 jaar gestopt met ketting roken ,weer een jaar flink gerookt . maar ik had geluk mijn huisarts nam direct actie bloedonderzoek. gaf een verhoogd bloedbezinksel.
    Adem lucht test in het ziekenhuis gedaan ,thorax foto gemaakt en ja hoor een kleine vlek op mijn long. toen de CT scan gemaakt van de longen.
    Er was niets aan de hand .Op de CT scan ziet het er allemaal wat duidelijker uit het was gewoon iets onschuldigs aan een spier waar schijnlijk meegeboren. .
    en de kriebel hoest was gewoon een kleine infectie geweest.Ik heb behoorlijk in de piepzak gezeten .
    Niet meer roken was het advies. trouwens de meeste ex rokers hebben onschuldige plekjes op de longen.

Reageren
Reageer op: Knorrend/piepende ademhaling!!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.