- sam27 december 2009 om 20:59
hallo,even een vraagje misschien dat iemand het herkent,ik maak me nogal zorgen om me vader,hij heeft sinds een paar maanden last een knorrend piepende ademhaling en een soort prop in zijn keel(slijm?) en hij hoest enorm,nu is hij al verschillende keren bij de huisarts geweest en heeft al 3 kuren gehad,en het is nog niet minder,soms hoest hij zo erg en heeft hij zo last van die slijm in zijn keel dat hij blauw aan loopt,en het zo benauwd heeft dat hij bijna stikt,weet niet zo goed wat ik er mee aan moet,iemand een idee????
Alvast bedankt voor het antwoorden!!
6 reactiesReagerenAnnelies27 december 2009 om 21:39Ja, je vader moet weer terug naar de huisarts want de behandeling die de huisarts nu heeft voorgeschreven, die helpt dus niet goed. Ik begrijp je zorg dat er misschien meer aan de hand is, en als dat nu na drie maanden nog niet duidelijk is, moet je vader misschien naar een KNO-arts of een longarts worden doorverwezen. heel erg vervelend voor je vader, en lief dat je hem wilt helpen. Wil je ook dokter worden?
ReagerenAnoniem27 december 2009 om 21:41Oorzaken [u]Piepende ademhaling[/u]:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=piepende+ademhaling&sa=Zoeken#1287…28 december 2009 om 12:35Een vriendin van mij had enkele maanden geleden ook een piepend geluid vanuit haar keel, na een doorverwijzing van de dokter is er in het ziekenhuis een foto gemaakt, hierop werd duidelijk dat ze longkanker heeft.
ReagerenMaaike28 december 2009 om 17:41Wat een ondoordachte en daarom onsympathieke reactie!
Zo’n meisje schrikt daar toch van, en ze maakt zich al zo’n zorgen!
Ik vraag mij werkelijk af wat de bedoeling is van jouw bericht!
Het kan inderdaad longkanker zijn, maar er zijn zoveel verschillende andere mogelijke oorzaken van een piepende ademhaling die wel onschuldig zijn. Bijvoorbeeld een hardnekkig virus of een vervelende allergie, en misschien wat ernstiger een longontsteking, en deze diagnosen worden veel vaker gesteld.
Als de huisarts longkanker had overwogen dan had de vader hoogstwaarschijnlijk ook andere symptomen van kanker gehad, zoals gewichtverlies bijvoorbeeld, en dan had de huisarts de vader heus wel doorverwezen naar een longarts.
Waarom zet je dat niet bij je bericht?
Sam, ik hoop dat het al wat beter gaat met je vader, en als je al meer weet wat er aan de hand is, laat je het dan even weten?
Beterschap en sterkte gewenst!!
ReagerenJan16 november 2011 om 12:39Heeft u ook een huisdier,bv een hond?.
Reageren
Het lijkt op een lichte vorm van kinkhoest(,of een kennelhoest bij honden).
Ik heb het zelf ook en het is in januari 2011 begonnen.
Soms is een vervuilde airconditionning op het werk van invloedAnoniem29 mei 2015 om 08:15Maak de mensen toch niet zo aan het schrikken,
Reageren
ik had zelf een kriebelhoest en piepende ademhaling ,en was daarvoor 15 jaar gestopt met ketting roken ,weer een jaar flink gerookt . maar ik had geluk mijn huisarts nam direct actie bloedonderzoek. gaf een verhoogd bloedbezinksel.
Adem lucht test in het ziekenhuis gedaan ,thorax foto gemaakt en ja hoor een kleine vlek op mijn long. toen de CT scan gemaakt van de longen.
Er was niets aan de hand .Op de CT scan ziet het er allemaal wat duidelijker uit het was gewoon iets onschuldigs aan een spier waar schijnlijk meegeboren. .
en de kriebel hoest was gewoon een kleine infectie geweest.Ik heb behoorlijk in de piepzak gezeten .
Niet meer roken was het advies. trouwens de meeste ex rokers hebben onschuldige plekjes op de longen.