Zoeken Vraag het forum

Ademen moeilijk en benauwd, piepend geluid.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Labtec

Hoi, Soms heb ik vanuit het niets een probleem met ademen, niet echt een probleem maar het is precies of men neus of mijn luchtpijp vernauwd. Als ik het zwaar heb met dat ademen dan heb ik ook een piepend geluid en komt de lucht er precies vertraagd uit m’n luchtpijp. Ik heb geen astma of dergelijke. Als ik afgeleid ben door gesprek,… als ik er gewoon niet aan denk dan komt het niet op. Ik ben 1 keer in de nacht naar spoed gegaan (de eerste keer dat ik het had) en die vertelde me dat m’n stembanden !!MISSCHIEN!! samentrokken en zo m’n luchtpijp bijeen drukte. Wat denkt U?

4 reacties
    Reageren
    Marc

Ansgtreacties hebben het kenmerk dat u beschrijft. Voor onderzoek van uw stembanden is verwijzing naar de KNO-arts nodig.

Reageren
    Anoniem

Beste labtec,

Ik heb precies hetzelfde; ook heb ik daarbij soms last van borrelende geluiden uit de slokdarm. Het is een beklemmend gevoel tussen neus en keel/slokdarm en klinkt bij mij ook piepend. Ben je er inmiddels achter wat het is? De klachten zijn zo vaag dat ze moeilijk zijn uit te leggen…

Reageren
    Roan

Ook ik heb hier last van, het is 04.05 en lichtelijk paniek, door moeilijk ademen het gevoel dat je te weinig lucht binnen krijgt..

Afwachten of rondje huisartsenpost zijn de 2 vragen waar ik nu mee worstel.

Reageren
    Tokyo

Ik heb bij mezelf gemerkt dat (na 10 jaar roken) ik nu ook last krijg van een piepend/knorrend geluid bij inademen wanneer ik te veel heb gerookt. Ik ben nu 2 dagen gestopt en het is aanzienlijk minder geworden (hoor bijna niks meer).

Dus dit kan ook een reden zijn

Reageren
Reageer op: Ademen moeilijk en benauwd, piepend geluid.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.