Zoeken Vraag het forum

Getik in oor als ik op dat oor lig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anonie

Ik kan sinds een jaar niet meer op mijn linkerzijde slapen, aangezien mijn oor binnen 5 minuten een tikkend geluid produceert als ik op dat oor ga liggen. Het getik is niet ritmisch zoals mijn hart of een klok. Het is dus a-ritmisch, maar wel continu.
    Zodra ik mijn hoofd omdraai stopt het getik. Ik kan er niets over vinden online, aangezien bijvoorbeeld tinitus niet houding gerelateerd is, toch?
    Aangezien ik momenteel pijn heb aan mijn rechterzijde rol ik s’nachts verschillende keren per ongeluk naar mijn linkerzijde. En zo word ik wel 5x per nacht wakker gemaakt door het getik. Iemand een idee wat dit is en hoe het verholpen kan worden?

10 reacties
    Reageren
    Suus

Heb je er al een arts naar laten kijken? Huisarts of KNO?

Reageren
    Anonie

Hi Suus,

De dokter zegt het niet te weten. Hij zegt zelfs dat hij denkt dat het psychisch is, waar ik me totaal niet in kan vinden. Zeker vanwege het feit dat het houding gerelateerd is en ik er s’nachts wakker van word. Vandaar dat ik verder aan het zoeken ben voor een oorzaak.

Reageren
    Suus

Als het houding gerelateerd is, zou ik eens naar een fysiotherapeut gaan. Het kan ook vanuit je nekspieren komen.

Reageren
    Anonie

Daar heb ik nog niet aan gedacht. Dank u wel

Reageren
    Rita

Heb hetzelfde probleem.
    Na een ooroperatie was het weg.
    Laatst een buisje laten zetten en nu constant tik in mijn oor.
    Heeft veel impact op mijn dag en zeker nacht ritme.

Word er moedeloos van

Reageren
    Rm

Ik heb precies hetzelfde. Alleen in mijn linker oor. Kan ook niets vinden op het internet.

Heb het trouwens sinds een week of twee.

Reageren
    Peter

Sinds een week ongeveer ben ik me ook bewust van een tikkend geluid, in mn linkeroor als ik er ‘s morgens bij het wakker worden op lig. Mogelijk heb ik het al langer. Rest van de dag gelukkig geen last van.
    Heb daarnaast enige tinnitus, maar niet storend.

Kan het tikken nergens aan relateren. Dacht eerst dat het mn horloge was: zo snel en zo licht. Treedt alleen in die houding op.

Kwam op deze site om te zien of ik er iets over kan vinden.

Reageren
    Grace

Heb het1week gedurig gehad,getik als een uurwerk vlug en gedurig getik in rechteroog
    Dokter hft spoeling gegeven in beide oren,dag nadien verdwenenpaar dagen weg.
    Helaas terug gekomen om gek te worden,
    Radeloos.

Reageren
    Grace

Mijn dokter zegt ook ,psychisch messchuen verkeerd denken,
    nee,denk dat niet,wel ben ik over antiek type,aan ene kant,heb dat nu plotseling en nooit zoiets gehad,is dag en nacht, een getik van uurwerk, heel vlug,zo hatelijk, heb al oordopje tijdens dag ,ingedaan ,niets helpt

Reageren
    Lies

Ik heb sinds een jaar of 10 tinnitus en sinds een paar maanden heel snel getikt, als een horloge, in mijn linkeroor als ik daar op lig. Soms is het een paar dagen weg maar helaas komt t ook weer terug. Ik kan het meestal wel negeren, net als de tinnitus maar dat lukt niet altijd. Gelukkig heb ik geen last als ik op mn rug of rechterzij lig.
    Ben er,nog, niet mee naar een arts geweest.

Reageren
Reageer op: Getik in oor als ik op dat oor lig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.