- Anonie7 april 2024 om 09:08
Ik kan sinds een jaar niet meer op mijn linkerzijde slapen, aangezien mijn oor binnen 5 minuten een tikkend geluid produceert als ik op dat oor ga liggen. Het getik is niet ritmisch zoals mijn hart of een klok. Het is dus a-ritmisch, maar wel continu.
Zodra ik mijn hoofd omdraai stopt het getik. Ik kan er niets over vinden online, aangezien bijvoorbeeld tinitus niet houding gerelateerd is, toch?
Aangezien ik momenteel pijn heb aan mijn rechterzijde rol ik s’nachts verschillende keren per ongeluk naar mijn linkerzijde. En zo word ik wel 5x per nacht wakker gemaakt door het getik. Iemand een idee wat dit is en hoe het verholpen kan worden?10 reactiesReagerenSuus7 april 2024 om 09:13Heb je er al een arts naar laten kijken? Huisarts of KNO?
ReagerenAnonie7 april 2024 om 09:32Hi Suus,
De dokter zegt het niet te weten. Hij zegt zelfs dat hij denkt dat het psychisch is, waar ik me totaal niet in kan vinden. Zeker vanwege het feit dat het houding gerelateerd is en ik er s’nachts wakker van word. Vandaar dat ik verder aan het zoeken ben voor een oorzaak.
ReagerenSuus7 april 2024 om 10:54Als het houding gerelateerd is, zou ik eens naar een fysiotherapeut gaan. Het kan ook vanuit je nekspieren komen.
ReagerenAnonie7 april 2024 om 11:04Daar heb ik nog niet aan gedacht. Dank u wel
ReagerenRita21 april 2025 om 18:17Heb hetzelfde probleem.
Na een ooroperatie was het weg.
Laatst een buisje laten zetten en nu constant tik in mijn oor.
Heeft veel impact op mijn dag en zeker nacht ritme.Word er moedeloos van
ReagerenRm21 augustus 2025 om 18:04Ik heb precies hetzelfde. Alleen in mijn linker oor. Kan ook niets vinden op het internet.
Heb het trouwens sinds een week of twee.
ReagerenPeter24 oktober 2025 om 11:55Sinds een week ongeveer ben ik me ook bewust van een tikkend geluid, in mn linkeroor als ik er ‘s morgens bij het wakker worden op lig. Mogelijk heb ik het al langer. Rest van de dag gelukkig geen last van.
Heb daarnaast enige tinnitus, maar niet storend.Kan het tikken nergens aan relateren. Dacht eerst dat het mn horloge was: zo snel en zo licht. Treedt alleen in die houding op.
Kwam op deze site om te zien of ik er iets over kan vinden.
ReagerenGrace22 maart 2026 om 08:09Heb het1week gedurig gehad,getik als een uurwerk vlug en gedurig getik in rechteroog
Reageren
Dokter hft spoeling gegeven in beide oren,dag nadien verdwenenpaar dagen weg.
Helaas terug gekomen om gek te worden,
Radeloos.Grace22 maart 2026 om 08:20Mijn dokter zegt ook ,psychisch messchuen verkeerd denken,
Reageren
nee,denk dat niet,wel ben ik over antiek type,aan ene kant,heb dat nu plotseling en nooit zoiets gehad,is dag en nacht, een getik van uurwerk, heel vlug,zo hatelijk, heb al oordopje tijdens dag ,ingedaan ,niets helptLies11 mei 2026 om 08:20Ik heb sinds een jaar of 10 tinnitus en sinds een paar maanden heel snel getikt, als een horloge, in mijn linkeroor als ik daar op lig. Soms is het een paar dagen weg maar helaas komt t ook weer terug. Ik kan het meestal wel negeren, net als de tinnitus maar dat lukt niet altijd. Gelukkig heb ik geen last als ik op mn rug of rechterzij lig.
Reageren
Ben er,nog, niet mee naar een arts geweest.