Hoi,
Ik heb al een week lang last van een flinke verkoudheid, keelpijn en veel hoesten. Ik heb al dagen lang last van veel slijm in mijn keel wat maar niet weg wilt. Nu heb ik net iets meegemaakt wat ik echt nog nooit eerder heb gezien of heb gehad.. Ik kreeg een stikkend gevoel in mijn keel, dus ik ging snel naar de wc toe en ik probeerde het slijm uit te spugen.. Maar dit wou niet eens. Toen heb ik letterlijk met mijn hand een hele dikke slijmdraad (10 cm) uit mijn keel moeten trekken. Ik kreeg het er serieus gewoon bijna niet uit zo enorm vast zat het.. Het zat ook helemaal verstrengeld achter mijn amandelen. Het voelde eerst uiteraard als een opluchting en bijna als een soort bevrijding. Ik merk alleen nu al dat het slijm weer een beetje terug begint te komen. Ik gorgel iedere dag met zout, ik stoom, ik neem paracetamol, ik lig op bed, ik neem frisse lucht, ik wandel en ga zo maar door.. Maar niks lijkt te helpen. Ik hoest ook best wel flink. Ik weet dat het heel erg rondgaat.. Maar ik schrok toch hier wel eventjes van. Vooral omdat het zo dik was en zo vast in mijn keel zat.
Persoonlijk zou ik in jou situatie even contact opnemen met de huisarts, ipv mijn verhaal doen op een forum. De huisarts kan bepalen of er bijvoorbeeld medicatie voorgeschreven zou kunnen worden of dat je even door de arts gezien zou moeten worden
Bedankt voor de reactie! Ik lees het bericht nu pas.
Ik hoest helaas nog altijd flink. De heftige slijm gebeurtenis is nog 1 keer voorgekomen. Nu als ik hoest, hoest ik ook wat slijm op.
Ik heb inmiddels ook best wel wat pijn in mijn linkerschouderblad. Ik begrijp dat jullie niet kunnen adviseren.. Maar als iemand weet waar deze pijn vandaan komt? Dan hoor ik dit graag. Ik kan namelijk nu niet naar HA toe.
Ik zou toch morgen even de huisarts bellen.
Het kunnen spieren zijn, door het hoesten.
Maar je zou ook een longontsteking kunnen hebben.
En via een forum kun je niet vaststellen wat het is.
Dat kan dus van het hoesten zelf zijn. Maar ik denk wel dat het goed is om morgen toch even met de huisarts te bellen
Bedankt voor de reactie's.
Ik ben net op de pijnlijke plek gemasseerd en dit heeft wel wat geholpen. Ik gok dan ook dat het toch spieren zijn die wellicht geïrriteerd zijn geraakt door het vele hoesten.
Ik hoest nog steeds heel hard en veel, dus ik zou zeker weten even contact opnemen met de huisarts. Hopelijk hebben zij een middeltje voor mij zodat het hoesten geminderd wordt. Het hoesten gaat wel heel erg rond volgens mij.
Daar kan de huisarts zeker iets voor voorschrijven. Codeine bijvoorbeeld
Huisarts had ik nu weinig aan. Ze gaven aan dat er een bepaalde type longinfectie rondgaat die typische langdurige hoesten geeft. Vrijdag gaan we het verder door spreken, want er was nu geen tijd voor.
Ik heb nog steeds onwijs veel pijn bij mijn linkerschouderblad. Er hoeft maar iets tegen aan te komen of ik voel het al. Huisarts gaf aan dat bij het schouderblad tamelijke taaie spieren zitten, die van al dat gehoest beurs kunnen worden.
Ik had op aanrader van een kennis het medicijn/middel: Fluimucil gekocht. Ik heb het net maar ingenomen, aangezien dat gehoest de pijn in mijn schouderblad nog meer verergerd. Maar klopt het dat je door Fluimucil juist eerst nog meer gaat hoesten? Dit kan ik er namelijk niet bij hebben.. Als iemand dit weet hoor ik dit nog even graag!
Voor nu hoop ik dat de huisarts vrijdag met wat beters komt.. Balen dat ik zolang moet wachten, maarja druk druk (begrijpelijk)
Als het bedoeld is om vastzittende hoest los te maken, dan kun je daar idd meer van gaan hoesten
Van fluimucil ga je niet meer hoesten. Het maakt slijm wat losser en daardoor zou je dan minder moeten gaan hoesten. Maar het werkt niet altijd
Toch even een update:
Het lijkt erop dat ik een atypische longontsteking heb. De huisarts wilde nog even afwachten met de antibiotica, aangezien het hoesten nu iets minder begon te worden. Het kan zijn dat ik net in de fase zit dat het lichaam nu vanzelf aan het herstellen is. Maar als ik volgende week nog zo hoest, dan krijg ik antibiotica. Ik heb ook nu heel veel pijn bij mijn ribben.. De huisarts denkt dat ik toch een rib gekneusd heb en dat mijn spieren beurs zijn bij mijn schouderblad.
Het was toch dus maar even goed om naar HA te gaan. Ik begin wel steeds meer pijn te krijgen bij mijn schouderblad en ribben. Hopelijk gaat het vanzelf over! Want ik ben best overgevoelig voor antibiotica. Baal nu dat ik niet heb gevraagd naar een medicijn om het hoesten te stoppen.
Daar zou je morgen dan even voor kunnen bellen
En je zou maandag een fysiotherapeut kunnen bellen, die kan misschien dmv medical taping verlichting geven bij de klachten aan je schouder en ribben.
En controleren of door het hoesten je ribben aan de rug kant nog "in het lood" staan. Is er eentje wat verschoven,kan dat ook voor heel vervelende pijnklachten zorgen.