Zoeken Vraag het forum

Opgezwolle huig > rare smaak

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ron

Goedendag,

Zaterdagavond ben ik wezen stappen en heb na afloop nog een broodje donner gehaald. Ik lag rond 5.30u op bed en werd 8.00u wakker en merkte dat ik niet goed kon slikken.

In de badkamer keek ik goed in de spiegel en zag ik dat me huig helemaal opgezwollen was en zo groot was als een grote kauwgombal.

Ik raakte een beetje in paniek omdat ik dus niet goed kon slikken en belde gelijk naar de dokterspost. Uiteindelijk heb ik nog overgegeven en is mijn moeder langsgekomen en zijn we naar de dokterspost gegaan. De dokter stelde vast dat het wellicht een allergische reactie is geweest (ik ben nergens allergisch voor zover ik tot nu weet) en ik heb Aerius (overgevoeligheid/tegen allergie) meegekregen.

Nu heb ik dit zondag en maandag ingenomen, maar heb ik sinds gisteravond een rare smaak in me mond. Ik kan het niet goed omschrijven, maar het het voelt alsof er een constante (warme) smaak door me mond stroomt die ik niet goed kan definieren. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Ik heb op internet iets gelezen over pijnboompitten die een bittere smaak veroorzaken. Ik heb zaterdagavond wel pijnboompitten gegeten, maar ik neem aan dat die niet de oorzaak is van mijn opgezwollen huig. Ik denk zelf meer aan iets wat er in het broodje zat, maar misschien is het een combinatie van alles geweest.

5 reacties
    Reageren
    Anke

Ik denk dat het verstandig is geweest dat je naar de dokter bent gegaan want als de huig te groot wordt, kan de keel gaan dichtzitten.

Het meest voor de hand liggend is een flinke keelontsteking en daarvan is bekend dat de smaak een tijdje in de war kan raken. Dat komt vanzelf weer goed dus dat is op zich niets zorgelijks.

Hoe gaat het inmiddels met je?

Reageren
    Ron

Het gaat nu al weer een stuk beter.
    Mijn huig was al vrij snel weer geslonken en voelt ook niet meer zo geirriteerd. De smaak is er nog een klein beetje, maar dit lijkt ook langzaam aan af te nemen.

Ik kwam toevallig onderstaand tegen en voornamelijk de reactie van Bart viel me op. Ik denk ongeveer hetzelfde bij mij het geval is geweest.

http://www.dokter.nl/forum/Keel-neus-oren/64790-opgezwollen-huig.html

Reageren
    Anoniem
    Daniel

Hallo mijn huig is redelijk lang en is beetje gezwollen wat kan ik daar tegen doen ik heb pijn in men keel en ging daar aphoteker en zij dat men keel pijn doet ik heb pas nadien gezien dat mij huig lang en gezwollen is zou zuigtabletjes helpen dt ik gehaalt heb in de aphoteker getjs

Reageren
    John (moderator)

Gorgelen met zout water.

Reageren
Reageer op: Opgezwolle huig > rare smaak
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.