Zoeken Vraag het forum

Slikken lukt niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb al een tijd iets raars nu. Heb soms ineens uit het niets dat ik niet kan slikken. Niet dat ik niks door mn keel krijg maar dat het slikken zelf niet lukt. Alsof mn lichaam ineens niet meer weet hoe dat gaat zeg maar. Tis heel vreemd en beangstigend. Kan er ook niks over vinden op internet dus vandaar dat ik het hier vraag. Heb het zowel met eten als met drinken. Wat zou dit kunnen zijn?

8 reacties
    Reageren
    Suus

Zou je niet beter naar de huisarts kunnen gaan?

Reageren
    John (moderator)

Kun je nou wel of niet eten en drinken? Heb je misschien veel stress gehad?

Reageren
    Anoniem

Ja ik kan wel weten en drinken. Bedoel dat het gevoel dat ik ineens niet kan slikken zowel bij eten als drinken kan ontstaan. Ik moet me dan echt erop concentreren om te slikken en dan lukt het wel.

Reageren
    Anoniem

Ja dat wil Ik best doen maar die zegt waarschijnlijk toch stress dus daar heb ik niets aan.

Reageren
    Suus

Stress kan dat gevoel wel degelijk veroorzaken.

Dus als een fysieke oorzaak is uitgesloten, is stress of hyperventilatie zeker een mogelijkheid.

Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt op een stress gerelateerd verschijnsel. Globusgevoel. Heb je veel stress/spanningen of angsten?

Reageren
    Tommy

Als het soms is, is het niet zo erg toch? Dan heeft het vast geen fysieke oorzaak. Ik ben een aantal jaren heel bang geweest omdat eten bij mij in de slokdarm bleef hangen. Vooral vlees kreeg ik niet meer weg. Pa en zus hebben het in mindere mate, dus zit wat in de familie. Maar zodra je er bij na gaat denken verpest je het helemaal. Dan werken die samenknijp spieren niet door angst.

Reageren
    John (moderator)

Dat zal dan ook een psychische oorzaak hebben

Reageren
Reageer op: Slikken lukt niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.