- Lenti22 augustus 2022 om 15:12
Hallo allemaal,
Ik heb als kind een neusbreuk opgelopen waardoor mijn septum later is scheefgegroeid. Ik ben daardoor ontzettend onzeker over mijn neus geworden. Ik ben laatst bij de KNO-arts geweest en die zei dat het inderdaad een breuk is. Helaas heb ik vrijwel geen medische klachten. Daardoor gaat mijn zorgverzekering, waarschijnlijk niet de operatie vergoeden. Ook al hebben we dat wel aangevraagd. Duurt nog waarschijnlijk 3 weken voor antwoord, dus ik probeer me alvast op de meest negatieve uitkomst voor te bereiden.
Het ding is ook, dat ik mezelf ook afvraag hoe erg goed het zichtbaar is. Ik durf het bijna nooit aan mensen te vragen, want stel dat het ze niet opvalt dan weten ze het niet. Ik heb wel een aantal keer aangegeven bij mensen, maar zij gaven aan het pas te zien wanneer ik erover begon.
Als ik een foto maak met selfie of kijk in de spiegel, is de scheefstand moeilijk zichtbaar. Maar als er een foto wordt gemaakt, met de achter camera van een telefoon. Zie ik het ineens ontzettend duidelijk. Dan zie je gewoon ontzettend goed de asymmetrie. Weet iemand hier, wat de mensen zien? Mijn selfie camera of mijn achter camera? Ik vind het antwoord wel van belang, want als mensen mij zien zoals mijn achter camera, dan ga ik en nu huilen😅 en wellicht tòch de mega kosten, van een septum correctie betalen. Als het de selfie camera is, is het iets minder erg. En dus ook moeilijker zichtbaar.
Heeft iemand antwoorden en wellicht wat wijze raad? Ik voel me zo klote en onzeker door mijn neus de laatste tijd…