Zoeken Vraag het forum

Smaak verlies

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • R.

10 maanden na mijn keelamandel operatie, heb ik eindelijk mijn volledige smaak terug. Als je pech hebt dan kan smaakverlies na operatie maximaal 12 maanden duren.

Heidi

Goh,heb precies way je omschrijft.
    Die koude tocht door je neus,om gek vzn te worden.

Reageren
    Matthias Kattelaar

Hallo Mari, is het weer goed gekomen bij jou? Ik heb nu ruim 3 maanden dat ik bijna niks proef. Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen.

Reageren
    JR

Bij mij was ook de eerste paar weken alles ranzig qua smaak, zelfs slagroom was bitter. Ongelofelijk lastig. Vervolgens was de bittere smaak weg en smaakte alles neutraal (na week of 4). Toen kwam er week op weel elke keer een stukje smaak terug. Denk na een half jaar weer op +/- 97% en daar is het bij gebleven (nu 8 maanden veder).

Goede graatmeter voor mij was cola. Smaakte eerst naar water en week op week kreeg het steeds meer de cola smaak.

Sterkte iedereen en houdt hoop, want bij bijna iedereen komt de smaak (grotendeels) terug al kan het tot ruim een jaar duren

Reageren
    Zorida

Hoi, ik schrik van deze verhalen. Ik heb nooit gehoord dat je smaak hierdoor verdwijnt. Als ik het geweten had, had ik nooit overwogen om de operatie voort te zetten. Dit vind ik echt jammer. En dan alle ellende erbij. Ik bn inmiddels 4 weken thuis, omdat ik heel zwak bn geworden. Ze zeggen allemaal goed eten en goed vr je zelf zorgen. Hoe kan je dat doen? Als je bij elke hap misselijk wordt en nadat je gekauwd hebt, gaat kokhalzen. Dan gaat het eten bij mij niet in. In 1 week was ik 5 kilo afgevallen en na 4 weken 7. Ik kan amper lopen en bn heel duizelig. Maar ja… ik ga nu over op de vitamines en hoop dat ik wat kracht krijg…

Reageren
    Lou

Hoiii
    Zorida, ik kan mij helemaal in jouw verhaal vinden. Ik ben nu 3 weken na mijn operatie en ik eet slecht. Afgelopen dagen 1 of 2 hapjes. Ook continu kokhalzen en die smaak…. ik heb echt heel veel spijt van de operatie op dit moment. Voor op mijn tong smaakt het lekker. Achterop m’n tong niet. Ik heb kloppingen in mijn tong. De smaak gaat van lekker naar heel zuur als ik het doorslik.
    Maar het kokhalzen en heel misselijk zijn herken ik. Ik viel de eerste week 7 kg af. Nu in totaal 12 kg kwijt. Nu kan ik het hebben, maar dit was niet de manier dat ik wilde afvallen.
    Maar het herstel bij mij gaat gewoon ook veel langzamer. Ik heb nog korsten in mijn keel, vooral mijn rechterkant en van mijn neusamandel. Ik stink uit mijn mond… denk zelfde geur als de smaak. Bah.

Nogmaals; alles wat er na de operatie gebeurt is, ik heb spijt van de operatie. Dan maar met amandelstenen en amper lucht door mijn neus. Pffff.

Reageren
Reageer op: Smaak verlies
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.