Smaak verlies

Ik heb mijn amandelen 27-05-2019 laten verwijderen (33 jaar) en mijn smaak is ook compleet weg. De laatste dagen heb ik precies wat lilli, hierboven mij omschrijft, een zout metaalachtige smaak, zelfs als ik water drink.. Ik had nooit gedacht dat ik het zo erg zou vinden, smaak verlies. KNO arts zei vorige week dat dit 6 maanden tot een jaar kan duren. Waarom is dit niet vooraf gezegd. Ik ben inmiddels ook al een keer strontverkouden geweest, zo verkouden was ik niet voordat ze verwijderd werden.

Reactie

Hey Naomie, ondertussen bijna 4 maanden verder en nog steeds geen vordering kwa smaak.. heel straffe dingen proef ik voor ongeveer 30% zoals geitenkaas, spek, fetakaas,... Dingen zoals kaas, melk, yoghurt, brood, pasta, ... proef ik bijna niet. Cola, sprite en chocola, Snoep, confituur proeft bitter !!

Er heerst constant een rare, vieze smaak in mijn mond van smorgens tot savonds en ik probeer het weg te spoelen met water. Maar tevergeefs 🤷🏻‍♀️

Momenteel eet ik wel al meer, het is precies of u lichaam past zich aan en je word het meer en meer gewoon... de teleurstelling is gewoon zo groot wanneer je bv. naar de Mac do gaat en uw hamburger smaakt naar een droog broodje zonder beleg en de vieze smaak in mijn mond overheerst weer.

Verschrikkelijk, ondertussen al bij KNO dokter geweest, ze kunnen niets doen gewoon afwachten en hopen dat het terug komt😡

Is het bij u al beter ?

Reactie

Ik heb precies hetzelfde... nu bijna 5 weken geleden geopereerd, maar de klachten blijven... hoe gaat het nu bij u? Ik hoop zo dat dit ooit goed komt..

Reactie

Foutje, ik dacht dat ik had gereageerd op phara #44...

Maar de zoute smaak achter in mijn keel is vies, droge keel/tong, nog steeds een andere rare stem, vooral de G uitspreken is raar, het gevoel van "tocht" bij ademhalen door mij neus, maakt mijn keel denk ik erg droog.. ik ben dus nu bijna 5 weken verder, hoop dat dit snel beter gaat!

Reactie
Reageer op: Smaak verlies
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief