- SB25 juni 2019 om 15:32
Hallo,
gister avond kreeg ik opeens een branderige pijn in (alleen) mijn rechter neusgat. Het was niet hevig, maar meer erg vervelend. Nadat ik de volgende dag wakker werd was de pijn wel wat verdwenen, maar het voelt nog wel wat gezwollen en een beetje zeer. Bij het ophalen van mijn neus en het speeksel uitspugen zat er groen slijm bij, maar niet extreem veel. Ik voel dat mijn amandel nog steeds wel geïrriteerd is maar ik heb geen loopneus en voel mij niet verkouden. Mijn neus zit ook niet dicht.
(als ik verkoudheid te pakken heb van virus, zou ik het daadwerkelijk wel veel en veel erger voelen, vooral de pijn mijzelf kennende.)
Misschien heeft het te maken dat ik gister avond wat onbewust inwaarts bij mijn neus zat te krabben, daardoor is het gaan ontsteken door bacteriën?(Het was vrij kort daarna pijn gaan doen) Weet niet of dat mogelijk is…of misschien toch een milde virus(?)
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 juni 2019 om 15:37Er is wellicht een wondje ontstaan door het peuteren. Maar of dat nou al meteen een ontsteking is waag ik te betwijfelen
ReagerenSB25 juni 2019 om 15:47Hallo John, bedankt voor je antwoord.
Het voelt alleen niet aan als een wond, het zit meer verspreidt over m’n rechter neusgat (richting amandel). Maar als het niet ontstoken is, waarom zit er donker groen snot bij?
Dit heb ik overigens nooit, tenzij ik een virus heb of een ander dergelijke infectie heb.
ReagerenSB25 juni 2019 om 16:03Vergeten er bij te vermelden dat ik overigens ook veel moet niezen er door*
ReagerenJohn (moderator)
25 juni 2019 om 16:50Wellicht een virus opgelopen, maar fat wil niet zeggen dat er dan ook iets ontstoken moet zijn
ReagerenSB25 juni 2019 om 17:35Okee. Maar het kan ook zijn dat het een kleine bacteriële infectie is of iets? Naast dat het ook een virus kan zijn. Ik weet niet of bacteriële infecties bij de neus ook groene slijm kan produceren van de witte cellen.
ReagerenJohn (moderator)
25 juni 2019 om 18:11dan zou je eigenlijk ook koorts moeten hebben
ReagerenSB26 juni 2019 om 17:32Zit inderdaad op het moment meer geneigd dat het verkoudheid is, maar heel mild blijkbaar.
Ik dacht dat de incubatietijd van een verkoudheid virus zo’n 3 dagen is? of maakt dat eigenlijk niet zo veel uit?
ReagerenJohn (moderator)
26 juni 2019 om 23:54Dat maakt inderdaad niet zo veel uit
Reageren