- Mary13 mei 2019 om 14:46
Hallo allemaal,
Ik heb van de dokter neusspray voorgeschreven gekregen (xylometazoline), omdat ik last heb van dichte oren. Ik hen voorgeschreven gekregen om het 7 dagen te gebruiken. Ik doe het 2 keer per dag. Ik ben nu bij dag 3 en de bewerkingen worden bij elke spray meer. Eerst had ik last van niks, toen hoofdpijn, misselijk en ik heb nu ook al 2 dagen last van krampen en pijn/brandend gevoel op de borst, die erger word na het sprayen. Ik proef de neusspray ook elke keer weer in mijn mond. Doe ik iets verkeerd of is het gewoon beter om ermee te stoppen?
3 reactiesReagerenAnoniempje12313 mei 2019 om 15:35Dat komt waarschijnlijk niet door de neusspray.
Behalve de misselijkheid, maar dat komt ook niet zo vaak voor. En die smaak in je mond komt omdat je neus gewoon open is.
Hoelang zitten jouw oren al dicht? Â Als dit nog niet zo lang is kan je het zonder proberen want dichte oren gaan bijna altijd vanzelf open.
ReagerenJohn (moderator)
13 mei 2019 om 20:31Neem contact op met je dokter
ReagerenLala14 juni 2026 om 17:04Wat voor krampen eigenlijk. Ik gebruik al heel erg lang die neuspray en heb sinds dit jaar ineens last van slikproblemen, pijn op deborstbeen(waarvan ik dacht dat het uit de slokdarm kwam), spierkrampen en pijntjes in spieren of zenuwen. Ik vraag me ook af of die neusspray niet meer doet dan alleen de neusslijmvliezen beschadigen op termijn, maar je hebt toch ook slijmvliezen in de keel en slokdarm?. Het probleem met diebsprays is dat het spul naar je keel gaat en ingeslikt wordt en zo in je slokdarm terecht komt.
Reageren