Zoeken Vraag het forum

Ik heb het gevoel dat ik 's nachts stik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jasmin

Hoi lezers,

Ik heb een vraag over slijm in je keel.

Af en toe wordt ik ’s nachts in paniek wakker en kan ik eventjes niet ademen. Het voelt voor mij, alsof het een paar minuten duurt, maar dit is denk ik maar een paar seconden.

Ik heb dan het gevoel dat er slijm vastzit, waardoor ik niet kan ademen en ga stikken.

Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest en hij zij dat je niet in je slijm kan stikken.

Ik dacht dat ik dan wel wat rustiger zou worden en er geen last van zou hebben, omdat ik me wat opgeluchter voelde, toen mijn huisarts dat zei. Maar dat is helaas niet het geval. Ik heb ’s nachts nog steeds af en toe het gevoel dat ik stik in mijn slijm.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groeten,

Jasmin

16 reacties
    Reageren
    Anoniempje123

Hoi Jasmin,

Mensen doen de raarste dingen in hun slaap, ik praat altijd.

Ik heb welleens een documantaire gezien over de meest extreme dingen die mensen doen in hun slaap. Ook die schrikkend wakker worden etc. Net als jou.

Dus je bent zeker niet de enige. Je kunt misschien het nog een keer proberen en zeggen dat het iets psygisch is.

Groetjes&Succes 🙂

Reageren
    Jasmin

Hallo Anoniempje123,

Bedankt voor uw antwoord. Ik ga kijken of ik vannacht wat rustiger ben en zonder paniek, zonder het gevoel dat ik niet adem haal en zonder stikgevoel wakker wordt.

Groeten,

Jasmin

Reageren
    Jasmin

Helaas werkt het niet. ?

Ik ga het wel eventjes nog bespreken met iemand.

Groeten,

Jasmin

Reageren
    Jasmin

Ik heb het vandaag besproken met mijn psychiater en ik heb iets voorgeschreven gekregen van haar dat het slijm verminderd.

Groeten,

Jasmin

Reageren
    R

Normaal gesproken moet huisarts je iets voorschrijven of heb ik het fout

Reageren
    Anoniempje123

Jasmin, mooi dat je wat voorgeschreven hebt gekregen. Ik hoop dat het niet helpt en anders kun je altijd terug gaan of hier nog een berichtje plaatsen.

Groetjes

Reageren
    Anoniempje123

Ik hoop dat het helpt, zo niet kun je altijd terug gaan of hier een berichtje plaatsen* bedoelde ik

?

Reageren
    Jasmin

Hallo R,

Ik had het mijn psychiater besproken, omdat ik dacht dat dat stik gevoel alleen iets dat in mijn hoofd was. Daarna vroeg zei of ik last had van veel slijm. Toen zei ze dat daar iets voor was. Ik vroeg of ik daarvoor weer naar de huisarts moest, maar ze zei dat zei dat zelf ook kon voorschrijven.

Ik heb ook weleens van mijn psychiater, die ik hiervoor had, medicatie voor lichamelijke klachten gehad. Ik kreeg toen iets voorgeschreven voor mijn cholesterol en voor mijn vitamine D tekort.

Groeten,

Jasmin

Reageren
    R

Oke, ik hoop dat de medicatie die je hebt gekregen zal helpen en weer normaal kunt gaan slapen. 🙂

Reageren
    Jasmin

Hallo iedereen,

Zoals jullie kunnen lezen heb ik een tijdje terug een vraag gesteld op dit forum.

Ik dacht dat dit na de medicatie nu goed ging, maar dit is niet het geval.

Eergisteren was ik weg met mijn zusje en sliepen we samen op een hotelkamer. Mijn zusje zegt dat ik ’s nachts geluiden maakt alsof ik stik en adem te kort heb. Ik wil het geen hyperventilatie noemen, want dat is het ook niet, maar zo klonk het wel.

Ik dacht dat ik hier van af was, maar afgelopen nacht werd ik wakker met het gevoel dat ik stikte. Terwijl ik toch die medicatie hebt, om het slijm te verminderen.

Heeft iemand nog tips voor mij?

Groeten,

Jasmin

Reageren
    Jasmin

Het slapen ging de laatste dagen weer niet goed. Ik werd weer steeds wakker met her gevoel te stikken. Ik wordt er echt een beetje bang van. Maar weet iemand wat ik hieraan moet doen? Want de huisarts heeft de allereerste keer gezegd dat je niet kan stikken in slijm, maar mijn gevoel zegt van wel als ik denk te stikken.

Ik probeer steeds rustig te blijven, als het stikgevoel krijg, maar dat lukt niet en ik ben dan bang om weer te gaan slapen.

Reageren
    Joost

Bij mij helpt een slok water drinken, daarna heb ik weer lucht.

Reageren
    Kim

Hallo, ik heb dit dus afgelopen nacht voor de eerste keer gehad en ik dacht serieus dat ik dood ging. Ik durf ook gewoon niet te gaan slapen. Is er al iets wat jou heeft geholpen? Ik hoop op een reactie.

groetjes Kim

Reageren
    Shar

Slaap apneu lijkt het op. Heel raar dat je huisarts daar niks over gezegd heeft

Reageren
Reageer op: Ik heb het gevoel dat ik 's nachts stik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.