- Ine4 februari 2018 om 16:51
Eind augustus is het allemaal begonnen. Ik begon te hoesten, had veel hoofdpijn en moest een hele dag snuiten (groene slijmen). Huisarts zei dat het sinusitis was, dus antibiotica gestart en neusspray mometasone gebruikt. Dit bracht helemaal niets op. Dan heb ik een ct-scan laten maken, waarop te zien was dat echt alle holtes ontstoken waren en vol zaten. Deze keer kreeg ik breedspectrum-antibiotica, maar dit bracht nog steeds niet op. Uiteindelijk dan doorverwezen naar een NKO die mij weeral antibiotica gaf, maar deze keer voor een periode van 6 weken. Door al die antibiotica kreeg ik problemen aan mijn maag en was ik nog geen stap verder. Uiteindelijk waren we december en hebben we besproken om mij te laten opereren. 12/01/2018 ben ik dan ook geopereerd. Ze hebben enkel de probleemsinussen aangepakt, septumcorrectie uitgevoerd en de doorgang verbreed. Alles is goed verlopen, en ik heb helemaal geen last gehad. Ik ben vrijdag nog op controle geweest, en alles was ok, enkel een vernauwing aan de linkerkant. Nu heb ik sinds gisteren aan de linkerkant ter hoogte van mijn wenkbrauw heel veel pijn. Ik kan met niet meer bukken of kan zelfs niet meer naar beneden kijken van de pijn. Is dit normaal of moet ik me zorgen beginnen maken en naar een arts gaan? Iemand die hier ervaring mee heeft?
14 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 februari 2018 om 17:03Het zou toch een ontsteking kunnen zijn. Ga met de klachten naar de dokter
ReagerenAnnie2 februari 2020 om 09:49Ine,
Ik heb hier gelezen over je problemen met hoofdpijn na je sinusoperatie. Dat was in februari 2018. We zijn nu februari 2020 en wil graag weten hoe het nu met je gaat en of je van je hoofdpijn genezen bent. Ik heb namelijk hetzelfde. Alles wat jij verteld heb ik ook doorgemaakt, antibioticakuren, operatie (FESS operatie) november 2019. Nu ongeveer 4 maanden geleden. Alles is goed gelukt, geen slijmen, volledig open sinussen maar ik heb ook die hoofdpijn als ik buk en hoest. Er is altijd een vorm van hoofdpijn aanwezig, ik kan mijn hoofd niet te bruusk draaien want dan heb ik ook pijn. Ik mijd bukken maar dat is bijna niet te doe in het dagelijkse leven. Mag ik van jou vernemen hoe het met jou verder is gegaan zodat ik ook daaromtrent stappen kan ondernemen om ervan af te geraken. Fijne zondag Ann
ReagerenAnoniem30 april 2020 om 17:12Ik heb een vraag aan John
heb al sinds jeugd last van verstopte neus en dan gaat meestal buis van Eustachius dicht zitten al diverse röntgenfoto laten maken C.G. scan zo’n onderzoek met buis in neus en keel diagnose bij ene kno arts chronische sinusitis toen na tijd toevallig bij andere kno arts zelfde ziekenhuis ook nog diagnose chronische rinitis gebruik al jaren fluticason en nu ook met rino Hoorn maar hij zei continu gebruik maar als ik half jaar gebruik en nog geen effect 1 neus altijd dicht en andere half dus altijd door mond ademen 3 dagen geleden kreeg ik ineens warm rood hoofd en wangen en met wakker worden neus potdicht en nu nog kan dat warmtegevoel daar door komen heb geen koorts huisarts gevraagd en zegt ik zou me geen zorgen maken want die keren dat jij bij mij komt heb je altijd wel beetje rode gloed maar nu voel ik het ook warm wat moet ik hiermee
dank u
ReagerenAnoniem30 april 2020 om 17:16John ter aanvulling neus is wel eens open maar verhouding is van de 4 weken misschien 5 dagen open de rest 1 neus dicht en 1half ben radeloos ga nu vanavond weer otrivin gebruiken want dan is ie open met 1spray bijna dag open
ReagerenJohn (moderator)
30 april 2020 om 17:58Heb je temperatuur ook al gemeten?
ReagerenAnoniem30 april 2020 om 20:06Ja eergisteren moest ik naar huisarts voor controle bloeddruk omdat ik was gestopt geen goed idee maar voelde me toen ook zo warm en hoofd rood was weer moeten beginnen 3 weken geleden met Telmisartan dus dacht doe toen ik thuis kwam van werk gelijk even temperaturen was 37,3 was geen koorts zei hij want kon buiten coronaspreekuur komen dus wilde voor zekerheid geen risico nemen voor hem
ReagerenAnoniem30 april 2020 om 20:11mijn idee is dat ze nu gewoon niks kunnen met die Corona hij zei maak je daarover geen zorgen word wel behandeld voor ptss en hypochondrie via beeld nu misschien steekt hij het daar wel op
ReagerenAnoniem30 april 2020 om 20:17Ben begin maart zo’n 3 weken niet lekker geweest paar dagen koorts week hoesten en daarna vier dagen keelpijn dus nu bijna 8 weken geleden vroeg nog of het daarmee iets te maken kan hebben maar hij zei van niet heb dit nu zo’n 3 dagen word wel ietsje minder maar maak me echt zorgen
ReagerenJohn (moderator)
30 april 2020 om 20:17Het zou ook wel een oorzaak kunnen zijn…
ReagerenAnoniem30 april 2020 om 20:19Ben toen 5 weken binnen geweest voor zekerheid want mocht na dat keelpijn dag weg was weer gewoon naar buiten zei hij maar ben gewoon heel bang
ReagerenAnoniem30 april 2020 om 20:20Hoe bedoel je dat precies John
ReagerenAnoniem30 april 2020 om 20:27Zou ik gewoon terug moeten gaan ?
ReagerenJohn (moderator)
30 april 2020 om 21:02Bang waarvoor?
ReagerenJohn (moderator)
30 april 2020 om 21:07Ik bedoelde dat stress/angst/spanningen dan best de oorzaak zouden kunnen zijn
Reageren