Zoeken Vraag het forum

Neustussenschot correctie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Fro

Ik heb regelmatig last van verkoudheid en moeite met ademen door een van mijn neusgaten en daardoor hoofdpijn/licht in mijn hoofd. Een tijdje terug kwam ik er achter dat dit zou kunnen komen door mijn scheve neus tussenschot. Wordt een neustussenschot correctie vergoed als ik aankom met deze klachten?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou dan kunnen. Overleg het met je huisarts, die kan je verwijzen naar de KNO-arts

Reageren
    Miertje

In februari ben ik naar de huisarts geweest omdat ik al jaren last heb van neusklachten, ademhalingsklachten etc.

De huisarts schrok en heeft mij doorverwezen naar de KNO arts.

De KNO-arts keek en zag dat het een duidelijk verhaal is :

Ik “moet” geopereerd worden aan mijn neustussenschot. Deze staat al jaaaaren scheef, omdat ik ooit als kind zijnde gevallen ben op mijn gezicht, Hup naar zijn collega die tevens chirurg is.

Nooit wat aan laten doen, maar het is nu noodzaak zei deze KNO chirurg.

Ik wacht als sinds februari op antwoord van DITZO, zorgverzekeraar !

Die zetten mij, voor mijn gevoel voor leugenaar, vooral dat ik ergens om lachte toen ik iemand van Ditzo aan de lijn had ! Met andere woorden: ze neemt de boel in de maling !  Ditzo denkt waarschijnlijk dat het een cosmetische operatie is. Eerst ontkende ze  dat ze geen bericht van de KNO arts hadden gekregen. Toen het ziekenhuis weer gebeld, en het is nu opnieuw  aangevraagd.

Nu loopt het nog steeds. Bij DITZO is mij in het begin niet verteld dat ik in mijn postvak moet kijken voor reactie. Dus zat ik netjes weken op een brief in de brievenbus te wachten. Ik heb dus een slechte ervaring met DITZO.

Nu ga ik morgen bellen, want ik ben echt heeeeeeel boos ! Dit slaat werkelijk nergens op !

En de KNO-arts ook. Die gaat als ze ze door blijven gaan, een boze brief schrijven naar Ditzo.

ik ben er zo klaaaaaaar mee !

Reageren
Reageer op: Neustussenschot correctie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.