Zoeken Vraag het forum

Brokgevoel al 9 maanden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peet

Ik heb nu al 9 maanden last van een brokgevoel niet altijd bijvoorbeeld niet met eten en drinken ik krijg ook het idee dat het alleen maar merkbaar is wanneer ik er ook mee bezig ben ( eraan denk bijvoorbeeld )
    Nou ben ik niet gelijk in de stress en vind ik dit kleine dingetje niet zozeer nodig om de dokter te raadplagen of is dat wel verstandig ?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is doorgaans een teken van hyperventileren. Die eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Peet

Score 47 maar kun je hier zo lang last van houden dan ? geregeld moeten boeren hoort dat er ook bij ?

Reageren
    John (moderator)

Hyperventilatie kan chronisch worden, en dan kun je daar inderdaad heel lang last van hebben. Boeren kan daar ook bij horen.

Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen

Reageren
Reageer op: Brokgevoel al 9 maanden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.