- Fynn16 november 2017 om 11:34
2 weken geleden ben ik met harde klap tegen glazen winkeldeur opgelopen. Daarna stond mijn neus scheef, maar de huisarts dacht eerst dat het een kneuzing was. Nadat de zwelling was verminderd ben ik 7 dagen later naar KNO-arts verwezen en bleek mijn neus gebroken. Er is geen foto gemaakt, neus is onmiddellijk rechtgezet (plaatselijke verdoving).
Mijn neus staat nu vrijwel recht, maar het onderste deel wijkt iets af naar rechts. Volgens KNO-arts kan hij hier niets aan doen, omdat dit geen bot is, maar kraakbeen. Klopt dat, of kun je dat toch corrigeren door tijdelijk vastzetten of zoiets?
Ook is mijn neusrug wat afgeplat, alsof ik gebokst heb en voel ik aan de zijkant alsof het wat ‘krakerig’ is. Wat kan hieraan worden gedaan?
En ik heb nog steeds pijn, hoelang is dat normaal na zo’n breuk en rechtzetten?
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 november 2017 om 11:41dat kan best wel enkele weken (3-4)duren
ReagerenFynn16 november 2017 om 14:09Tandor, je bedoelt dat de pijn zolang kan aanhouden?
En hoe zit het met het rechtzetten van het ‘zachtere’ deel van de neus, bij neusvleugels? Welke mogelijkheden zijn daarvoor?
ReagerenJohn (moderator)
16 november 2017 om 14:12Ik bedoelde inderdaad de pijn.
Over het rechtzetten kan ik zo helaas niets zeggen. ik kan de vraag wel voorleggen aan een gerenommeerd aangezichtschirurg als je wilt.
ReagerenFynn16 november 2017 om 14:17Heel fijn, als je dat wilt doen!
ReagerenJohn (moderator)
16 november 2017 om 14:24Ik heb de vraag doorgestuurd aan Dr. H. Vuyk. Hij zal zelf hier reageren.
ReagerenFynn17 november 2017 om 00:04dankje!
Reagerendr vuyk20 november 2017 om 08:51Goede morgen,
Reageren
pijn kan zeker 2 maanden duren voor dit eigenlijk altijd weg trekt.
Evt rest scheeftstand is pas na 3 mnd te beoordelen.
U bent evt welkom.
http://www.drvuyk.nl
Groet dr hade vuyk
kno arts plastisch aanngezicht chirurgieFynn27 november 2017 om 10:45Dank u, ik ga zeker uw website ook bekijken.
ik heb nu ook nog wel het gevoel dat snuiten van de neus nog niet helemaal goed gaat. Kan dit met het tussenschot te maken gebben en kan dit nog bijtrekken? Valt dit ook nog onder plastische chirurgie, in samenhang met het nu nog scheefstaan en enige verdikking van de neusrug? Of zijn dit twee verschillende dingen?
ReagerenJohn (moderator)
27 november 2017 om 11:02Als je verder vragen hebt aan Dr. Vuyk, stek die dan via de website. Hij volgt het forum verder niet.
Reageren