Zoeken Vraag het forum

Neus na breuk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Fynn

2 weken geleden ben ik met harde klap tegen glazen winkeldeur opgelopen. Daarna stond mijn neus scheef, maar de huisarts dacht eerst dat het een kneuzing was. Nadat de zwelling was verminderd ben ik 7 dagen later naar KNO-arts verwezen en bleek mijn neus gebroken. Er is geen foto gemaakt, neus is onmiddellijk rechtgezet (plaatselijke verdoving).

Mijn neus staat nu vrijwel recht, maar het onderste deel wijkt iets af naar rechts. Volgens KNO-arts kan hij hier niets aan doen, omdat dit geen bot is, maar kraakbeen. Klopt dat, of kun je dat toch corrigeren door tijdelijk vastzetten of zoiets?

Ook is mijn neusrug wat afgeplat, alsof ik gebokst heb en voel ik aan de zijkant alsof het wat ‘krakerig’ is. Wat kan hieraan worden gedaan?

En ik heb nog steeds pijn, hoelang is dat normaal na zo’n breuk en rechtzetten?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat kan best wel enkele weken (3-4)duren

Reageren
    Fynn

Tandor, je bedoelt dat de pijn zolang kan aanhouden?

En hoe zit het met het rechtzetten van het ‘zachtere’ deel van de neus, bij neusvleugels? Welke mogelijkheden zijn daarvoor?

Reageren
    John (moderator)

Ik bedoelde inderdaad de pijn.

Over het rechtzetten kan ik zo helaas niets zeggen. ik kan de vraag wel voorleggen aan een gerenommeerd aangezichtschirurg als je wilt.

Reageren
    Fynn

Heel fijn, als je dat wilt doen!

Reageren
    John (moderator)

Ik heb de vraag doorgestuurd aan  Dr. H. Vuyk. Hij zal zelf hier reageren.

Reageren
    Fynn

dankje!

Reageren
    dr vuyk

Goede morgen,
    pijn kan zeker 2 maanden duren voor dit eigenlijk altijd weg trekt.
    Evt rest scheeftstand is pas na 3 mnd te beoordelen.
    U bent evt welkom.
    http://www.drvuyk.nl
    Groet dr hade vuyk
    kno arts plastisch aanngezicht chirurgie

Reageren
    Fynn

Dank u, ik ga zeker uw website ook bekijken.

ik heb nu ook nog wel het gevoel dat snuiten van de neus nog niet helemaal goed gaat. Kan dit met het tussenschot te maken gebben en kan dit nog bijtrekken? Valt dit ook nog onder plastische chirurgie, in samenhang met het nu nog scheefstaan en enige verdikking van de neusrug? Of zijn dit twee verschillende dingen?

Reageren
    John (moderator)

Als je verder vragen hebt aan Dr. Vuyk, stek die dan via de website. Hij volgt het forum verder niet.

Reageren
Reageer op: Neus na breuk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.