- Annelies28 augustus 2017 om 11:43
Goedemorgen,
Ik heb al heel wat maandjes, af en aan, felle irritante pijnscheuten als ik inadem. ook voel ik dan een lichte brok in mijn keel. de laatste maand is dit steeds erger geworden. afgelopen dagen heb ik het constant. vooral als ik loop en dus door mijn mond adem.
Ben er al mee naar de huisarts geweest maar die zegt dat hij het niet kent. hij heeft me wat maagmedicijnen meegegeven (naast de omeprazol die ik al heb voor maagzuur). Maar ik heb geen last van mijn maag, ook geen maagzuur/branden. Hij zegt, neem het zakje in samen met paracetamol.
Maar het zit in mijn keel. net voorbij de huig, of op de huig. Het is wel een soort pijn van als je net hebt overgegeven, blijft er weleens een pijn in je keel hangen, een fel zuur gevoel. Dat is het nu constant maar dan met een brok gevoel erbij.
Ik begin best bang te worden er voor… en ik kan nergens vinden wat ik kan hebben, als dan ook nog de vervangende huisarts zegt niet te weten wat het is, dan word ik een beetje moedeloos.
Heeft iemand enig idee, wat het kan zijn?
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 augustus 2017 om 11:48Heb je veel last (gehad) van stress/spanningen?
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenAnnelies28 augustus 2017 om 11:52Nee juist totaal niet. Het gaat erg rustig op het moment. En ik dacht ook aan hyperventilatie, maar dan zit het er volgens mij niet constant. 24/7 voor al een paar dagen. En als ik stil zit heb ik ook iets minder last, zodra ik mijn hoofd ga bewegen begint het steeds erger te worden.
ReagerenJohn (moderator)
28 augustus 2017 om 11:58Hyperventilatie kan wel 24/7 aanwezig zijn als het een chronische vorm is. je hebt ook eerder geen stress/spanningen gehad?
ReagerenAnnelies28 augustus 2017 om 11:59De test heb ik even gedaan, geeft een puntenaantal van 45 van de 42(die duiden minimaal op hyperventilatie). Maar ik merk verder totaal niets. echt niets. Dit is het enige wat er mis is, en daar krijg ik af en toe klamme handjes van. 🙂 Heb ooit eerder hyperventilatie gehad, maar nooit deze pijn gehad.
ReagerenAnnelies28 augustus 2017 om 12:02totaal geen stress of spanningen. echt 0. Ook een hele rustige week gehad. gisteren nog naar het strand gegaan, waar ik het ook heel de dag door had. het is net of mijn keel/ huig geïrriteerd is. Ik heb werkelijk geen enkel idee wat het kan zijn. Het enige wat ik weet is dat ik het al maanden heb, maar nu constant. Dus het verergerd.
ReagerenJohn (moderator)
28 augustus 2017 om 12:10De test geeft het toch wel. Je klachten passen er in ieder geval wel bij.
Je hebt de klachten al maanden. Het kan dus chronische hyperventilatie zijn. En met de vraag over stress, bedoelde ik dus of je maanden geleden voordat de klachten begonnen, stress of spanningen hebt gehad. Of eventueel ziek bent geweest.
ReagerenAnnelies28 augustus 2017 om 12:23Ik heb alles opzij gezet voor een traject waar ik een half jaar in zit. Ik ben bezig bij Co-Eur, vanwege een eetstoornis. Dus mijn hele leven is veranderd, positief (afvallen, beter dagelijks patroon, meer sporten). Ziek ben ik niet geweest. Natuurlijk ben ik soms een beetje moe van alle drukte en verdrietig vanwege dingen die om je heen gebeuren, maar dat blijft meestal niet hangen bij me, en dit is niets vergeleken met wat voorheen is gebeurt. Dus ik voel nu totaal geen stress. Ik ben juist nu gelukkig omdat we de leuke dingen doen die nog kunnen (met mijn moeder gaat het niet echt heel goed). Ik weet dat dat stress kan opleveren, maar ik voel me juist heel positief dat we de dingen nog doen die we nu nog kunnen doen.
Ik ga nogmaals alle symptomen van hyperventilatie bekijken, het probleem is dat het een hele lijst is, met allerlei symptomen die bij hyperventilatie passen maar ook bij andere dingen… Maar als je dit van hyperventilatie krijgt, dan is het zo en dan weet ik het in ieder geval… ook dat ik er waarschijnlijk niets ergs aan overhoud.
Dank je wel voor het antwoorden Tandor
ReagerenChrisR8 februari 2018 om 20:38Google even op pericarditis… ik had ook diezelfde pijn en is een vorm van uiting daarvan
ReagerenCaraccedent28 april 2018 om 01:01Hallo,
Na auto ongeluk: aangereden door vrachtauto meegesleurd overdwars over de snelweg. Flink rondjes gaan tollen aangereden door een auto terug gaan tollen tegen de vrachtauto, om de vrachtauto heengeslagen de vangrails in. Gelukkig kon ik de auto uit komen. Eerst leek het of ik niets had al trilde ik wel even van de adreline en blij dat ik was om op twee benen tw staan die nog steeds hun werk deden. Toen alles om me heen ging draaien en ik ongeveer 30 tot 60 seconden. Of langer? Tel niet bij gehouden. Ik niets zag. Het was zwart om me heen. Later ging het weer maar was ik nog steeds duizelig. Im de brancar toen ik lag had ik erge pijn in keel met praten en last van ademhalen. Ademhalen deed pijn. Ondanks de heftige pijn bleef ik praten. (Ik heb denk ik een hoge pijn grens: heb namelijk ook een keer bijna een jaar lang met een dikke blauwe knie rond gelopen plus een keer met een gebroken hielbeentje rondgelopen.)uren na in het ziekenhuis te hebben gelegen last van de zelfde symtonen. De pijn is na 2 maanden wel iets afgenomen alleen de syptonen schorheid, soms benauwd heid bij rustig ademhalen en de luchtpijp blijft iets pijnlijk plus diep ademhalen voelt benauwend. Plus dat het eten iedere keer hangt in mijn keel. Verdere klachten pijn in de nek schouder sleutelbeen en ruggenwervel. Pols arm ribbenkast voeten gevoelig. Kortom allles heeft een flinke klap gehad . Whiplass spierpijn neemt af hier en daar. De kneuzingen nemen helaas nog niet af. Ook de pijn in me arm valt erg tegen. De pijn straalt zelfs door tot in mijn vingers. Ik maam me alleen zorgen om mijn borstkas, schouder en me keel. Plus het gevoel dat er een wond zit. Het heelt vast wel alleen ik ben steeds gauw ziek en dan uitgeput en last van de keel. Het is soms alsof ik chloor inadem. En waarom ben ik steeds ziek? Ik was ook gevoelig voor licht lang on het donker gezeten de hersenschudding. Dat is geloof ik aardig afgenomen want ik kan wel weer films kijken. Alleen die symptonen blijven. Ik beb benieuwd naar reactie.
ReagerenJohn (moderator)
28 april 2018 om 08:32Ik zou dan toch naar de huisarts gaan en de klachten die er nu nog zijn bespreken…
Reageren