Zoeken Vraag het forum

Pijn in rechterborst en daarbij brok in keel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lian

Hoi,

Ik heb de laatste tijd erg veel last van pijn in mijn rechterborst.
    Het lijkt wel of het net onder een rib zit.
    Daarbij komt ook nog eens dat ik erg last heb van een brok in mijn keel en maagzuur.
    Iemand enig idee wat dit is?

Groetjes!

4 reacties
    Reageren
    Kees

Je klachten wijzen op spanning en stress: maagzuur als gevolg van spanning op de maag waardoor de maaginhoud terug omhoog de slokdarm inkomt, pijn in de borst als gevolg van gejaagd en onvoldoende diep en rustig ademhalen en een brok in de keel, een globusgevoel dat sterk gerelateerd is aan spanningen.

Herken je jezelf hierin? Het is de meest voor de hand liggende en meest voorkomende diagnose bij jouw klachten.

Maar zonder lichamelijk onderzoek en kennis van je medische voorgeschiedenis is er geen betrouwbare diagnose te stellen. Ga voor een betrouwbare diagnose naar de huisarts.

Reageren
    Harry

Hallo,

ik herken de bovenstaande klachten ook, behalve dan het maagzuur, dus alleen pijnlijke borstspier (rechts) en een brok in mijn keel. Klachten komen en gaan, maar altijd gelijktijdig. Spanning en stress zou kunnen, al herken ik mezelf daar niet echt in.  Hoe doorbreek ik deze klachten en kom ik er weer vanaf. De pijn op de borst is echt vervelend, bij de minste inspanning speelt het alweer op.

Reageren
    Essy

Hallo,

Ik heb deze klachten zelf ook.

Dit kan door je slokdarm komen vanwege het maagzuur. Ik heb zelf hyperventilatie en kan bij stress al steken krijgen op mijn borstkas.

Als ik u was zou ik even kijken of u nergens over zit te piekeren of ergens stress ervaart door al de kleinste verandering.

Pak zeker uw rust en ga ook even langs de huisarts.

Veel sterkte!

Reageren
Reageer op: Pijn in rechterborst en daarbij brok in keel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.