- Kees28 augustus 2017 om 11:34
Zoals de titel al aangeeft ; Kun je langere tijd last hebben van een brok in de keel ”gevoel” ?
Ik heb nu enkele weken last van een brok in de keel welke ik niet kan wegslikken, het is niet constant aanwezig maar vaak wanneer ik er aan ”denk”’.
Met langere tijd bedoel ik enkele maanden.Geen last van slikklachten.
25 jaar
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 augustus 2017 om 11:36Dat zou kunnen als je last hebt van stress/angst/spanningen…
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenKees28 augustus 2017 om 14:46Ik voel onder mijn adamsappel ook nog iets kan dit de schildklier zijn of de luchtpijp ?
ReagerenJohn (moderator)
28 augustus 2017 om 14:57Die vraag kan ik zo niet beantwoorden, wel kan ik zeggen dat je daar niet zoveel aan moet zitten voelen…
ReagerenKees28 augustus 2017 om 15:12Zal ik daar voortaan vanaf blijven.
Is het mogelijk om maanden last te hebben van een brok in de keel en soms hees.
Ben al bij de huisarts geweest die zegt dat de keel er verder prima uit ziet en geen afwijkingen in de hals kon vinden.Volgens de test kom ik wel uit op score 42.
Reageren
Als het iets aan de schildklier zou moeten zijn wat zijn dan de belangrijkste symptomen ?John (moderator)
28 augustus 2017 om 16:07Als je last hebt van hyperventilatie, en met een score van 42 is dat zo, dan kun je daar inderdaad heel lang last van hebben. Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen.
ReagerenKees31 augustus 2017 om 09:30Bedankt voor je reactie Tandor,
Reageren
Ik heb momenteel ook vaak s ochtends last van verkoudheid wat in de loop van de ochtend weer verdwijnt.
Past dat ook bij ”hyperventilatie” ?John (moderator)
31 augustus 2017 om 10:41Ja, ook dat kan een gevolg zijn van hyperventileren, of snurken/met mond open slapen
ReagerenFreek6 september 2017 om 21:36Ik heb er zelf al bijna 2 jaar last van, de dokter heeft niks kunnen vinden. Een heel vervelend probleem waar ik maar mee blijf zitten.
Reageren