Zoeken Vraag het forum

Verkouden, hartslag in oor, etc

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MariskaK

Ik ben sinds vorig jaar oktober al verkouden. Het begint met keelpijn (pijnlijke amandelen, vooral links) of ’tintelende’ amandelen. Daarna loopt alles leeg. Ik snuit mij het schompes en ook gaat veel slijm via neusholte naar de keelholte. In de nacht blijft het daar hangen waardoor ik wakker wordt van een flinke prop slijm in mijn keel. Mijn nachten zijn gebroken, daar wordt ik bepaald niet vrolijker van. Ik ben uitgeput en lig overdag alleen maar te slapen op de bank. Energie om echt iets te gaan doen is er niet. Sporten is met al dat slijm een crime. Ik loop alleen maar te snotteren en heb het dan ook lichtelijk benauwd door al het slijm wat in mijn keel komt en ik weg moet hoesten. Sporten doe ik daarom eigenlijk niet meer.

Daarnaast veroorzaakt het ook regelmatig pijn in mijn traanbuis bij het snuiten en voel ik het bij het einde van de traanbuis in mijn linker oog het ook borrelen.

In mijn linker oor hoor ik de hele dag door mijn eigen hartslag. De ene keer wat harder dan de andere keer, maar het is met grote regelmaat zeer irritant. Ik kan het wel stoppen door een vinger vlak onder mijn kaak in mijn hals te leggen. Dan is het even weg.

Op een gegeven moment stopt de doorloop via mijn neus en gaat het slijm alleen via de neusholte naar mijn keel. Dit is de periode dat ik alleen grote groene ‘brokken’ snuit als mijn neus weer eens dicht zit. Soms krijg ik het helemaal niet weg en moet ik het met behulp van een zakdoek er echt uit gaan peuteren. Iets was ik eigenlijk niet zo fris vind, maar het moet maar om alles vrij te krijgen.

Dan is het moment er dat ik denk dat het bijna over is en dan begint het verhaal weer van voren af aan.

Inmiddels ben ik 2x bij de huisarts geweest. De eerste keer kreeg ik Nasonex mee. Dit moest ik een tijdje gebruiken. Dit medicijn werkt pas optimaal na een week vertelde de huisarts mij. Na 4 weken sprayen was er geen verbetering merkbaar.

Een maand of 3 later weer terug gegaan. Het eerste wat de huisarts zei was ‘Ik weet het niet’.  Voor zulke antwoorden kom ik niet bij een huisarts 🙁 . Ze heeft toen wel besloten om ter plekke een bloedtest te doen. Daar bleek dat mijn ontstekingswaarde wat verhoogd was, maar blijkbaar nog niet schokkend genoeg. Antibiotica kreeg ik niet mee. Ondertussen zei ze weer een keer ‘ik weet het niet’. Tsja, ik zou misschien een zwaardere neusspray voor kunnen schrijven en die maar eens proberen. Ik kreeg dus een recept voor Budesonide mee. Dit middel werkte, na een aantal weken gebruikt te hebben, ook niet.

Er zijn nu mensen die lopen te roepen dat ik een allergie heb, maar de betreffende neussprays zijn daarvoor en doen dus niets. Anderen roepen weer dat ik mijn amandelen moet laten verwijderen.

Wat kan ik nu nog doen? Weer terug en mij door laten sturen naar de KNO-arts?

Van dit gebeuren wordt ik niet bepaald vrolijk.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ok zou inderdaad terug gaan naar de huisarts en een verwijzing voor de KNO-arts vragen. Een logisch gevolg als de huisarts het zelf niet weet

Reageren
    Anita

hallo MariskaK,

het kan mijn verhaal wel zijn. Ik heb precies hetzelfde. Hoe gaat het inmiddels met jouw klacht. Ik heb er sinds een paar maanden last van. En ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik hoop dat je mij tips kan geven.

Groet, Anita

Reageren
    Catootje

@Anita, je hele weerstand zal een rol spelen. Zo is je voedingspatroon belangrijk. Zuivel en suiker werken ongunstig voor je gezondheid, in het bijzonder bij luchtwegklachten. Histaminerijke voedingsmiddelen kunnen ook klachten geven. Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid helpen ondersteunen. Denk aan zink, vitamine A, B, C en D. Eventueel medicijngebruik, inclusief de pil, kan je weerstand verminderen. Verder zou je nog advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied.

Reageren
Reageer op: Verkouden, hartslag in oor, etc
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.