- Jelle2 januari 2026 om 11:20
ook ik heb er last van na de laatste hap het maakt niet uit dan krijg ik altijd een hevige niesbui en loopt de neus leeg
Sarah1 juni 2026 om 12:24ik heb al jaren last van een loopneus aan beide kanten het maakt niet uit wat ik eet en hoeveel ik eet al eet ik maar een pepermuntje ,dropje of een koekje of een hele maaltijd ik eet geen pittige kruiden en altijd heb ik zakdoeken bij me ik vind het gênant maar ik wil weten wat ik eraan kan doen daar ik ook neusspoelingen heb geprobeerd ook neusdruppels heb gebruikt ik ben geen dokter loper dus probeer ik het op deze manier en kan je mij vertellen wat ik nog meer kan doen om dit te verhelpen
ReagerenAnne18 juli 2026 om 16:41Ik heb een TORS operatie gehad.
Reageren
Sindsdien een loopneus tijdens het eten.JB19 augustus 2026 om 12:33Sinds een jaartje heb ik hier ook last van. Tijdens het eten krijg ik een loopneus en dat houdt een uur of twee later meestal weer op.
Reageren
Ik dacht dat het aan bepaalde medicatie lag, daar ben ik ook mee gestopt maar helaas, geen verandering.
Wel heb ik al heel lang gevoelige neusslijmvliezen, pijnlijk in kou, jeuk/geprikkeld in het voorjaar. Ik ben 6 jaar geleden gestopt met roken, maar dat heeft geen verandering gebracht.
De huisarts komt steevast met Corticosteroïden, maar dat doet heel weinig, dus dat gebruik ik niet meer.
Peter (huisarts)
22 augustus 2026 om 17:36Dat heet de “gustatoire rhinitis”, een vorm van een niet allergische neusloop-reactie tijdens en na eten. Probeer eens een neusspray met ipratropium bromide. In de Otrivin duo zit ook Ipratropiumbromide. Echter: niet verstandig om dat langer als een week te bebruiken. Maar als test..(apotheker zou eventueel een neuspray kunnen maken van de Ipratropiumbromide die longpatienten wel eens moeten inhaleren/verstuiven).
Reageren
Een ander alternatief is Azelastine neusspray.
En anders overleggen met de KNO artsarnold8 september 2026 om 14:48vroeger alleen bij warme soep, op familiefeesten een concert want veel bloedverwanten hebben het ook!
Reageren
sinds ongeveer twee jaar uitgebreid tot elke maaltijd, wat ik ook eet, zelfs bij het klaar maken van het eten!
Peter (huisarts)
8 september 2026 om 20:33zie mijn reactie 22-08
Reageren