Zoeken Vraag het forum

Opgezette lymfklieren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • King98

ik heb sinds een paar dagen last van opgeztte lymfklieren in mijn lies. Daarnaast heb ik een zeurend gevoel in mijn buik en af en toe last van mijn bovenbeen. Ik vroeg me af of deze verschijselen samen kunnen hangen met stress.

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zijn niet meteen stress symptomen. Je hebt geen wondjes in je schaamstreek of aan het been of voet? Ook geen Darmklachten?

Reageren
    King98

Ik heb de laatste paar dagen ook wat last gehad van mijn darmen en daarvoor ben ik ook naar de huisarts geweest. Die zei dat het samen kon hangen met stress.

Reageren
    John (moderator)

Als je last van je darmen hebt door stress, kan dat wel de oorzaak van de lymfeklier zijn.

Reageren
    King98

Okay, top dat stelt me gerust. Zijn je lymfklieren ook automatisch wat gevoeliger/prikkelbaarder als ze opzetten?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat is heel normaal.

Reageren
    King98

De lymfeklieren voelen redelijk hard aan maar dat is geen probleem toch?

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft zeker geen probleem te zijn

Reageren
    King98

Heeft u toevallig ook tips over hoe ik mijn darmklachten en opgezette klieren kan verhelpen?

Reageren
    John (moderator)

Als stress de oorzaak is, zou je daar iets aan moeten doen. Je darmen zelf kun je helpen door gezond te eten, groenten en fruit dagelijks, liefst geen frisdranken en geen pittig gekruid eten. Drink voldoende water
    De lymfekieren gaan vanzelf weer weg. Als je er maar vanaf blijft.

Reageren
Reageer op: Opgezette lymfklieren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.