Zoeken Vraag het forum

Is dit leukemie? IK BEN BANG :(

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allemaal,

10 dagen geleden kreeg ik na mijn avondeten ineens een spontane bloedneus. Ik werd daarna heel duizelig en ben toen bijna flauwgevallen. Ik ben toen meteen naar huis gegaan want ik was in de stad uiteten, toen ik ging liggen voelde ik me heel moe. Ik had daarna ook meteen diarree, toen dat eruit was voelde ik me wel al iets beter. De volgende dag was ik nog steeds kapot, terwijl ik vroeg naar bed was gegaan en lang had uitgeslapen. Als ik ging lopen voelde ik me nog steeds duizelig en wankel. De hele dag heb ik weer op bed gelegen en in de avond ben ik patat gaan eten. Na het eten daarvan ervaarde ik weer duizelingen en ik werd niet normaal vermoeid. Ik ben gestopt met eten en meteen op de bank gaan liggen. Toen ben ik naar de eerste hulp gegaan en daar zei de Doktor dat ik slechts een buikgriepje had opgelopen. Ik ging naar huis maar ik vertrouwde het nog steeds niet helemaal. Ik had namelijk vrij weinig symptomen van de buikgriep en een buikgriep is besmettelijk (ik heb niemand aangestoken terwijl ik met 5 mensen in een huis woon en er 3 vriendinnen zijn langsgekomen), ook is de buikgriep meestal snel weer over en dat is in mijn geval ook niet zo. 2 dagen later toen het nog steeds niet weg was ben ik naar de normale huisarts gegaan, die zei ook een buikgriep maar om mij gerust te stellen wilde hij wel bloedonderzoek doen. Bloedonderzoek gedaan en alles was goed volgens het telefoontje. Opgelucht maar 3 dagen later voelde ik nog steeds geen enkele verbetering. Toen weer naar zelfde Doktor gegaan en die zei het is gewoon een infectie en dat kan lang duren. Hij zei het bloedonderzoek was goed en we hebben wel een verhoogd aantal witte bloedlichaampjes in je bloed gezien maar dat is volgens hem doordat ik dus een infectie heb… Ook zei Doktor dat obstipatie niet bij buikgriep hoort dus dat ik dan waarschijnlijk toch geen buikgriep heb, maar een ander virusje. Wat voor virus werd niet gezegd. Toch ben ik heel bang dat dit leukemie is omdat ik vele symptomen heb die overeenkomen:

– ik heb een spontane bloedneus gehad (verder geen bloedneuzen meer) en werd daarna heel duizelig en bijna flauwvallen
    – sinds krijgen van bloedneus niet meer beter geworden
    – ik voel me elke dag eigenlijk alleen nog maar vermoeider, 0,0% verbetering
    – verhoogd aantal witte bloedlichaampjes (volgens Doktor door infectie maar dit kan ook door leukemie komen dus waarom doet Doktor hier geen onderzoek naar?!)
    – misselijk na het eten van een maaltijd
    – extreme maar dan ook echt extreme vermoeidheid, na lopen naar keuken al kapot
    – duizelig wanneer ik ga lopen
    – last van maag, soms obstipatie soms diarree
    – totaal geen eetlust. Geeft namelijk al snel misselijk gevoel als ik eet.

Kunnen jullie mij helpen?!?! Ik weet niet wat ik moet doen. Doktor stuurt mij steeds terug naar huis door te zeggen dat het een infectie is maar waarom heb ik dan nog NIEMAND aangestoken en waarom zegt hij niet wat voor infectie het is?! Elke dag voel ik me vermoeider en het voelt anders dan normaal ziek zijn. Ook het feit dat dit allemaal begon met een bloedneus en duizelingen daarna vind ik beangstigend. En de meerderheid witte bloedlichaampjes maken me ook bang…..

Ik ben 15 jaar oud en ik voel me onbegrepen door de Doktor want hij doet alsof het niks is en zegt probeer leuke dingen te doen maar hij snapt niet dat als ik naar de keuken loop ik al helemaal kapot moe ben….. ik ben echt heel bang….. help! Alsjeblieft

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het klinkt toch een als een virusinfectie. Er zijn meerdere virussen die buikgriepachtige klachten kunnen veroorzaken. Er is met de klachten die je hebt geen enkele reden om aan leukemie te denken. De verhoogde leukocyten is dan ook een normaal verschijnsel.

De volgende dag was ik nog steeds kapot, terwijl ik vroeg naar bed was gegaan en lang had uitgeslapen. Als ik ging lopen voelde ik me nog steeds duizelig en wankel. De hele dag heb ik weer op bed gelegen en in de avond ben ik patat gaan eten. Na het eten daarvan ervaarde ik weer duizelingen en ik werd niet normaal vermoeid

Je had dus al maag en darmklachten, diarree en dan ga je patat eten en vraagt je af waarom dat niet goed valt en je weer klachten krijgt?  Dat is toch logisch als je vette hap eet…

Begin maar eens met licht verteerbaar te eten en water te drinken. Geen vette hap, geen scherp gekruid eten, geen frisdrank en geen koffie.

Reageren
Reageer op: Is dit leukemie? IK BEN BANG :(
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.