Zoeken Vraag het forum

Lymfklier kanker?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen.

Anoniem

Tandor, kanker in de lymfklier, die groeid toch alleen maar en is hard?

Reageren
    John (moderator)

Het heeft met lymfeklierkanker niets te maken

Reageren
    Anoniem

Dus kanker in de lymfklier kan ook gewoon klein en zacht zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat kun je zo niet stellen.
    Maar je zou je daar helemaal niet mee bezig moeten houden. Dat geeft alleen maar onrust en problemen.

Reageren
    Anoniem

Sorry, u heeft opzich wel gelijk maar als het wel wat ergs zou zijn zoals kanker en je bent te laat bij de dokter of dokter ziet het over het hoofd.. dan is er wel een probleem

Reageren
    John (moderator)

Dat kan wel kloppen, maar een beperkt risico wat dat betreft zal er altijd zijn.
    In jouw geval is er echter nog een ander aspect.
    Je hebt namelijk een angststoornis. Dat betekend dus dat je snel zorgen over dingen maakt die niet aan de orde zijn. Door je nu daar op te focussen voedt je de angst en zullen er alleen maar problemen ontstaan.
    Je hebt geen enkele klacht of eigenlijk klachten die op lymfeklierkanker zouden wijzen. Een opgezette lymfeklier is in de meeste gevallen een onschuldig en normaal verschijnsel

Reageren
    Anoniem

Oke.. over dat angst heeft u wel gelijk maar ook onschuldig als het maanden al opgezet is?

Reageren
    John (moderator)

Je had zelf al aangegeven dat je verstandskiezen de oorzaak zouden kunnen zijn. Zolang je dus problemen hebt met de verstandskiezen, zullen ook de lymfeklieren aanwezig zijn. Maar ook zonder problemen met de kiezen kunnen lymfeklieren maandenlang opgezet zijn

Reageren
    Anoniem

Oké bedankt.. vervelend hoor altijd bang zijn..

Reageren
    John (moderator)

Dat is zeker vervelend.
    Heb je hier wel eens met een psycholoog over gepraat?

Reageren
    Anoniem

Ben ik weer, hadus weer een vraag aan u. Ik heb sinds vanochtend toen ik wakker werd hoofdpijn, een drukkende pijn achter mijn oren op de schedel zeg maar, mijn neus voelt heel droog aan van binnen en door de neus ademen is irritant nu en het voelt een beetje vol? Net boven mijn neus. En natuurlijk die klier (ik denk dat hij vandaag een beetje kleiner is) ook heb ik af en toe als ik slik een heel droog gevoel achter in mijn keel, net alsof het ruw is zeg maar en dat gaat over door 2 glazen water te drinken en komt het later weer.. wat denkt u? Kan dit te maken hebben met mijn klier? Ookal is hij al paar maanden opgezet?

Reageren
    Anoniem

En ik had uw vraag nog niet gelezen dus daar reageer ik nu ff op, nee ik heb het er niet met een psycholoog over gehad. In het verleden wegens pesterijen op school heb ik erg lang bij psychologen en psychiaters gelopen en dat wou ik en wil ik eigenlijk niet meer. Ik weet wel dat in de familie angst veel voor komt, zo was mijn vader die inmiddels dit jaar 3 jaar overleden is, altijd aan het na gaan of de deur wel op slot was, gas wel uit was en de sigaretten in een bakje water enzo. Ook ik controleer deuren en allerlei andere dingen elke dag dus ik weet ook wel dat ik vast wel iets heb met angst maar goed.. zou u wel mijn ander bericht willen lezen en antwoorden? Dank u voor alle berichtjes tot zo ver trouwens, die helpen mij toch wel 🙂

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft niets met de klier te maken. Dat lijkt eerder op een virusinfectie. Een beginnende verkoudheid bijvoorbeeld.

Reageren
    Anoniem

Hallo Tandor! Ik wou even een berichtje plaatsen. Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest en hem uitgelegd over de bulten waar ik bang voor was. Hij heeft alles gevoeld en mijn hals 2 keer nagekeken. Hij maakte zich helemaal geen zorgen en die bulten schijnen spieren te zijn die opgezet zijn? Hij zal het wel weten en het kan spierspanning hoofdpijn geven (vorige week wel vaak hoofdpijn weer gehad) verder heb ik een keelontsteking en ben verkouden plus wat vocht achter mijn oren. Al met al denk ik dus dat ik mij al die tijden druk heb gemaakt om weer eens niets. Ik wou dit wel even laten weten ! Plus heb wat jeuk achter in mijn nek en werd mij verteld door iemand dat dat ook van stress zou kunnen komen. Dus ik moet wat meer ontspannen en wat minder druk maken om erge ziektes denk ik.

Mijn HA zegt dat er niks aan de hand is iig:)

Reageren
Reageer op: Lymfklier kanker?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.