Zoeken Vraag het forum

Lymfklier kanker?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik ben 25 jaar en ik heb enkele maanden al een soort bult zitten in mijn achternek. Deze is niet zichtbaar en ook gewoon helemaal zacht, de ene keer is hij groter en de andere keer is hij kleiner. Als ik er teveel aan zit doet het zeer en zet het wat meer op. Ben al bij dokter geweest een tijd terug en die zei als het groter werd moest ik weer even komen. Nu ben ik dus heel bang voor lymfklier kanker.. heb verder geen lichamelijke klachten alleen hoofdpijn maar neuroloog zei dat dat mijn lichte migraine is. Enig idee? Word gek van mezelf.. telkens op internet kijken kom ik steeds op non Hodgkin en Hodgkin uit..

Groetjes

34 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Om te beginnen maar eens stoppen met googlen. Daar wordt je niet wijzer van alleen maar ongeruster.
    En je moet van die lymfeklier afbljven. Anders gaat die nooit weg en veroorzaak je zelf een irritatie. Een lymfeklier is geen reden om ongerust over te zijn.

Reageren
    Anoniem

Maar een zachte zwelling in de nek is toch niet goed? Bedankt voor uw antwoord trouwens..

Reageren
    John (moderator)

Het zal een lymfeklier zijn die wat opgezet is. Dat is niets om ongerust over te zijn. In de meeste geallen een onschuldig verschijnsel.

Reageren
    Anoniem

Maar deze zit er al even en verder echt geen klachten, een lymfklier die opgezet is komt toch door iets? Weer bedankt voor uw antwoord

Reageren
    John (moderator)

Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn.
    Verkoudheid, keelpijn, tandvlees problemen, tand of kiespijn en zelf een scheerwondje kan er voor zorgen dat een lymfeklier opzet. En dan kan het wel een tijdje duren voordat ze weg is. En al helemaal als je er voortdurend aan zit.

Reageren
    Anoniem

Amandelen dan? Ik heb soms wel van die ranzige amandel steentjes.. u denkt dus niet aan kanker?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan dus inderdaad heel goed de oorzaak zijn. Dat komt wel vaker voor

Reageren
    Anoniem

Als ik er nu aan zit doet het zeer en de pijn straalt uit wat naar boven. Te veel aangezeten denk ik. U denkt niet aan kanker?
    Sorry voor de vragen maar u heeft me al aardig gerustgesteld

Reageren
    Anoniem

Pfff, waarom denken mensen bij elk bultje of vlekje meteen aan kanker?
    Alsof dat meteen de doodstraf is, nou dat is het niet.

Reageren
    Anoniem

Ik snap je reactie, dat word mij door mijn ouders ook verteld alleen het dringt niet door tot mij dat mijn opgezwollen klier ook totaal wat anders kan zijn, heb regelmatig steken aan mijn rechter amandel en steentjes, heb 2 verstandskiezen die af en toe aan het groeien zijn. Ook daar kan het van komen natuurlijk maar ik ga altijd uit van het erge en ernstige wat niet goed is natuurlijk maar ik kan er niks aan doen. Tijden gedacht dat ik amandel kanker had en na bezoek van tandarts en huisarts en aan beide gevraagd of er niets afwijkend’s lijkt te zijn en beide zeggen ze van nee, ben ik daar gerust op geworden.. daarna had ik op mijn manier knobbels in mijn borsten dus borstkanker dacht ik.. nu zit ik weer over die gezwollen klier in mijn nek in.. ik denk dus dat ik gelijk wat ergs heb terwijl ik denk dat ik ook achterlijk ben met altijd aan het ergste moet denken. Verschillende sites ook gelezen dat een zachte en weke klier meestal niets is, die van mij is zacht en week.. je ziet hem niet eens zitten.. en toch denk ik dat ik ernstig ziek ben. Deze gedachtes zijn erg vervelend en ruleert mijn dagelijkse leven. Ik ben er van bewust dat het vast weer bij 1 van mijn angststoornissen hoort alleen ik kan die gedachtes niet stoppen. En dan op deze site dingen vragen en antwoorden krijgen doet mij meestal goed..

Heel toevallig net een grote opgezette klier bij mijn hond gevoeld tijdens het aaien.. natuurlijk kan je een hond niet met een mens vergelijken maar die van hem is echt een grote knikker en niet erg zacht. Nou mijne is niet eens rond maar goed hij moet naar de dierenarts iig. Sorry als mijn bericht dom overkomt maar wou het toch even kwijt.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je idd een beetje teveel aan de lymfeklier hebt gevoeld. Zoals,ik al schreef kan ze daar dus nog geïrriteerd raken en nog meer opzetten.
    Dus beter niet meer aan voelen en ze met rust laten zodag ze ook weer weg kan gaan

Reageren
    Anoniem

Tandor, ik vroeg mij af (omdat die opgezette klier er al een tijd zit) of de groei van mijn verstandskiezen ook ermee te maken kan hebben? Die aan de linker onderkaak is er bijna helemaal door en de aan de linker onderkaak komt nu net 2 puntjes van de kies door. Kunnen de klieren dan zolang opgezet blijven door de verstandskiezen die door komen?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou inderdaad heel goed kunnen

Reageren
    Anoniem

Bedankt:) hoe lang kan het duren dat die klier weer afzakt dan? (Ik blijf eraf!!)

Reageren
Reageer op: Lymfklier kanker?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.