Zoeken Vraag het forum

Onderhuidse knobbel perineum

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb vandaag bemerkt dat ik een knobbel onder mijn huid heb in het gebied tussen scrotum en anus. Het is ongeveer 2cm in diameter, hard, en wel vrij rond te bewegen tussen mijn vingers. Hij lijkt ook door te lopen naar beneden, alsof ie gesteeld is. Aan de buitenkant is niks te zien, het doet ook geen pijn.

Is dit dan een tumor of kanker? Het is toch niet normaal dat zich daar zon grote knobbel vormt. Op de afbeelding wijs ik naar de knobbel en op de andere heb ik hem vast.

Is dit dan bijvoorbeeld anus kanker of een andere kanker soort en begint het einde nu?

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou een vetbultje kunnen zijn of een cyste.
    Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Ik ga gelijk morgen. Hoe groot is de kans dat dit kanker is en ik misschien wel een operatie of chemo nodig heb?

Is dit iets wat vaker voorkomt wat ik heb? En waarom groeit er zon super groot knobbeltje daar? Dit is toch helemaal mis

Reageren
    John (moderator)

Rustig aan……..dat komt wel vaker voor dan je denkt….

Reageren
    Anoniem

Dus zon grote bult is wss geen kanker en ik ga wss niet dood?

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor.. Het zal dus waarschijnlijk een vetbult of een cyste zijn.

Reageren
    Anoniem

Maar waarom dan precies hier en niet op mijn arm ofzo? Het lijkt ook echt over te gaan in de anus onderhuids.

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik je helaas ook niet beantwoorden.
    Eerst maar even naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Misschien een complicatie van anus of rectum kanker? Ik heb soms ook wat bloed bij de ontlasting (puur en rood).

Reageren
    John (moderator)

Dat is erg onwaarschijnlijk. Het bloed zou door een inwendige aambei veroorzaakt kunnen worden.
    Volgens mij zie ik op een van de foto’s sowieso een aambei…

Reageren
    Anoniem

Ik zal wel weer pech hebben zoals altijd en die knobbel zal wel kanker zijn:(

Reageren
    John (moderator)

Niet meteen zo pessimistisch… eerst maar eens naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

De dokter zei dat het niks was en hij het ook niet zouopmerken als ikniks hadgezegd.

Toch twijfeling nog, waarom zit er dan zon harde knikker in mijn perineum, dat hoort toch niet en MOET toch wel ietszijn.

Reageren
    John (moderator)

De dokter heeft er in ieder geval naar gekeken en niets bijzonders kunnen ontdekken. hij voelde in ieder geval wel dat er een bultje zat?

Reageren
    Anoniem

Ja, op aanwijzing van mij.

Reageren
Reageer op: Onderhuidse knobbel perineum
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.