- Anoniem31 oktober 2015 om 12:45
Beste leden,
Ik heb een vraag waar ik al tijden mee zit. Ongeveer een maand geleden heb ik een bultje achter mn oor gevonden. Meteen naar de huisarts geweest en die vond het niets het was maar een onstoken lymfenklier. 3 weken meegelopen en ineens begon ik extreem vermoeid te worden. Ik kon gewoon mijn bed niet uit. Het is al wat minder erg maar heb nu ook erg last van nachtzweten en heb weinig eetlust. Ik heb nu ook last van mijn liezen maar kan niet direct een bultje of iets voelen. Heb ook erg last van spierpijn in mijn nek. Ik voel me hulpeloos en bang. Het probleem is ook dat ik in Malta zit voor mijn stage is het waard om terug te gaan naar Nederland om door medisch onderzocht te worden. Ik heb trouwens een week geleden een bloedonderzoek gedaan en daar was alles goed.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 oktober 2015 om 14:26Een opgezette of ontstoken lymfeklier is niet meteen iets om over in paniek te raken. Best m ogelijk dat je een infectie hebt opgelopen. Een verkoudheid misschien of een griepje. Wellicht al eerder…..
ReagerenAnoniem18 december 2015 om 19:18Ben je misschien extreem bang dat het toch niet goed is ? Ik heb dit namelijk met iets gehad . Ik begon mij zoveel zorgen te maken dat ik mij letterlijk ziek maakte en er inderdaad pijn door kreeg. Na een onderzoekje bij de dokter bleek er niks aan de hand.Maar hij merkte dat ik ter plekke van de stress en angst aan het hyperventileren was. Dat uit zich in pijn. Wist ik ook niet dat hyperventilatie op verschillende manieren kon uiten. Na die gerustelling viel er een blok van mijn schouders en verdween de pijn vanzelf. Maar weet natuurlijk niet of Jij je zoveel zorgen maakt. Laat je desnoods nog eens onderzoeken. Dan pas ben je helemaal gerust.
ReagerenAnoniem10 januari 2016 om 23:27Hallo, helaas ben ik ervaringsdeskundige wat betreft lymfeklierkanker . Er zijn trouwens vele soorten. Hierbij wijken de leukocyten af. Ik zou even navraag doen hoeveel It was. Kun je zo opvragen. Bij een gezond iemand is het onder de 10. Is het meer zou ik verder informeren. Niet meteen in de paniek schieten, een lymfeklier kan ook opzetten na of tijdens een ontsteking. Ziek geweest? Ergens een wondje? Kan allemaal. Vertrouw je het niet, zou ik even naar de huisarts gaan.. sterkte.
Reageren