- svenkuijper11 februari 2015 om 15:07
Hallo ik ben Sven en ben 14 jaar oud.
Ik heb laatst mijn buurman verloren aan ALS en ik heb het proces ook helemaal meegemaakt. Sindsdien zit ik overal aan mijn lijf te voelen of er ergens een bobbeltje zit of wat dan ook. en sinds een maand geleden voelde ik een vergrote kliertje in mijn nek, het is gewoon zacht en beweegbaar en je kan hem niet zien.Ook voelde ik een bobbel op mijn hoofd maar mijn vader zij dat is gewoon bot en dat zie je nu voor het eerst. sindsdien heb ik ook last van een lichtbruine poepkleur en vandaag was het een beetje tussen grijsachtig en bruin in.Mijn moeder zegt steeds ik voel niks. En als ik zeg dat het lichtbruin is en een beetje grijsachtig dan zegt ze: dat heeft iedereen wel is. Kan dit door voeding komen? Moet ik me hier zorgen om gaan maken?
Alvast bedankt ik hoop voor geruststellende reacties.
Sven13 reactiesReagerensvenkuijper11 februari 2015 om 15:11ff vergeten er bij te zeggen ik heb ook last van hartkloppingen
ReagerenJohn (moderator)
11 februari 2015 om 15:39Hallo Sven.
Een iets vergroot kliertje in de nek is een vrij normaal verschijnsel. Als je net een beetje verkouden bent of bent geweest bijvoorbeeld kan zon lymfekliertje opzetten. Daarover hoef je je dus echt geen zorgen te maken.Ook de kleur van je poep is vrij normaal. Dat is inderdaad afhankelijk van wat je hebt gegeten en gedronken. Als je bijvoorbeeld iets vetter hebt gegeten dan normaal is de kleur heel normaal. Ook dat is iets waar je je geen zorgen over hoeft te maken.
De hartkloppingen zullen waarschijnlijk ontstaan omdat je je over dit soort dingen druk maakt. Stress, spanningen of angst kunnen dat wel veroorzaken. Maar ook dat is een onschuldig verschijnsel.
Reagerensvenkuijper11 februari 2015 om 15:53Oke hartstikke bedankt voor dit bericht !
Reagerensvenkuijper11 februari 2015 om 19:53Ik heb al 1 maand en 10 dagen last van die opgezette klier, is dit ook normaal?
ReagerenJohn (moderator)
11 februari 2015 om 22:05Als een lymfeklier opgezet is, kan dat best wel een aantal weken duren voordat ze helemaal weg is.
ReagerenAnoniem12 februari 2015 om 02:32Maar ik heb er 2 isdat ook normaal?
ReagerenJohn (moderator)
12 februari 2015 om 10:48Ja hoor, dat is ook geen probleem
ReagerenAnoniem20 februari 2015 om 15:46Ik heb ze nu nog steeds en ben weer verkouden ik merk nu dat ik er een stuk over 8 in me hals heb zitten, ik heb bloedlaten prikken maar dat was gewoon goed. Moet ik me zorgen maken?
ReagerenJohn (moderator)
20 februari 2015 om 17:14Als je verkouden bent is het niet zo raar dat je lymfeklieren opzetten.
ReagerenAnoniem20 februari 2015 om 17:19Dat weet ik maar ik heb ze al 8 weken zitten en in de 1e week was ik verkouden toen 6 weken niet meer en nu weer wel
ReagerenJohn (moderator)
20 februari 2015 om 17:23Dan heb je het verkoudheidsvirus dus nog steeds gehad.
Reageren
Dan kan dat dus.svenkuijper16 april 2015 om 16:24ik heb ze nu nog steeds ;(
ReagerenJohn (moderator)
16 april 2015 om 19:05Dat is toch helemaal niet zo vreemd Sven. Die kunnen best wel een tijdje aanwezig blijven. Maar dat is verder geen reden om je daar zorgen over te maken.
Reageren